Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Eğitim sistemimizin temelini oluşturan yapılandırmacılık felsefesine göre öğrenme sadece
öğrenene ve öğretene bağlı bulunmamaktadır. Bunların yanında öğrenme ortamlarının da öğrenmeye
katkısının büyük olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda öğrenme ortamlarının yapılandırmacı anlayışa
göre düzenlenmesi önem kazanmıştır. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının eğitim
fakültelerinde düzenlenen öğrenme yaşantılarının yapılandırmacı anlayışa uygun olup olmadığına ilişkin
görüşlerini çeşitli değişkenlere bağlı olarak saptamaktır. Araştırma genel tarama türünde, betimsel bir
çalışma olup araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılında Mersin Üniversitesi Eğitim
Fakültesi’nde öğrenim gören Sınıf Öğretmenliği Programındaki 306 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu
örneklem grubuna “Kişisel Bilgi Formu” ve Arkün&Aşkar’ın 2010 yılında geliştirdikleri “Yapılandırmacı
Öğrenme Ortamlarını Değerlendirme Ölçeği” uygulanmıştır. Ölçek; öğrenci merkezli, düşündüren,
işbirlikli, yaşamla ilgili, öğretim ve değerlendirmenin bir aradalığı ile farklı bakış açıları kazandıran olmak
üzere altı faktör üzerinden yapılandırmacı öğrenme ortamlarını değerlendirmektedir. Araştırma
sonucuna göre, sınıf öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinin öğrenme ortamlarının yapılandırmacılığa
uygun olmadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Authors | |
Publication Date | October 9, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Special Issue |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education