Ethical Principles and Publication Policy

Etik İlkeler ve Yayın Politikası
Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi (ÇEDAR) Yayın İlkeleri
1. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2017 yılında yayın hayatına başlayan hakemli ve bilimsel uluslararası bir dergidir. Dergiye öncelikle çocuk edebiyatı alanında olmak üzere Türkçe eğitimi ve eğitim araştırmaları alanlarında yer alan özgün araştırma makaleleri kabul edilmektedir.
2. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, çocuk edebiyatı ve eğitim araştırmaları alanlarında yapılan özgün nitelikteki araştırma makalelerini yayımlayarak çocuk edebiyatı ve eğitim araştırmaları alanlarında mevcut durumları ortaya koyma, sorunlara dikkat çekme ve çözüm önerileri getirme gibi katkılar sağlamayı amaçlamaktadır.
3. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne gönderilen makaleler, en az 200 kelimeden oluşan Türkçe ve İngilizce özet, 5 kelimelik anahtar kelime/ keywords, Türkçe ve İngilizce makale başlıklarına sahip olmalıdır. Ayrıca, dergide yayıma kabul edilen makalelerin, ‘’Structured Abstract’’ başlığı altında en az 500 kelimeden oluşan yapılandırılmış İngilizce özet içermesi gerekmektedir. İngilizce özet kendi içerisinde ‘’Introduction, Methods, Results and Discussions’’ bölümlerinden oluşmalı ve makalelerin sonunda yer almalıdır.
4. Makale dosyası, “ Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi Dergi Şablonu”na uygun bir şekilde hazırlanmış olmalıdır.
5. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne gönderilen çalışmalar APA 6 yazım kurallarına uygun olarak düzenlenmelidir.
6. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi’nde yayımlanan yazıların içerikleriyle ilgili her türlü yasal sorumluluk yazarlara aittir.
7. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, sisteme yüklenen çalışmalar için düzeltme yapma, yazıları yayımlama ya da yayımlamama hakkına sahiptir.
8. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi’nin yayın dili Türkçe ve İngilizcedir. Diğer dillerde yazılan çalışmalar, gerekli ve uygun görüldüğü durumlarda Yayın Kurulu kararı ile yayımlanabilir.
9. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne gönderilen çalışmaların daha önce hiç yayımlanmamış veya farklı bir dergiye değerlendirilmek üzere gönderilmemiş olması gerekir.
10. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne gönderilecek olan çalışmaların DergiPark üzerinden elektronik olarak yüklenmesi, yayım için başvuru olarak kabul edilir. Yazılar için telif ücreti ödenmez.
11. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi’nde, yayın sürecinde gerçekleşen işlemler için hiçbir ücret talep edilmez.
12. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne gönderilen çalışmaların değerlendirilmesinde çift taraflı kör hakemlik sistemi uygulanmaktadır. Değerlendirme için uygun bulunan çalışmalar ilgili alanda en az iki hakeme gönderilir. Hakem değerlendirme raporlarının biri olumlu, diğeri ise olumsuz olduğu takdirde, çalışma üçüncü bir hakeme gönderilebilir veya Yayın Kurulu, hakem raporlarını inceleyerek nihai kararı verebilir.
13. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne gönderilen çalışmaların herhangi bir intihal durumunda yer almaması gerekir. İntihal durumunda yer alan çalışmaların tespiti halinde Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi Editörlüğü çalışmayı yayımlamama hakkına sahiptir.
14.Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne gönderilecek olan çalışmalar sisteme yüklenirken Turnitin, Plagium, iThenticate vb. benzerlik tarama programlarının taraması sonucunda elde edilen ve kaynakçada dahil olmak üzere en fazla %20 oranında benzerliğe sahip olduğunu gösteren intihal raporunun da sisteme yüklenmesi gerekir. Ayrıca "Etik Beyan Formu" ve "Telif hakkı Sözleşmesi" de sisteme yüklenmelidir. "Etik Beyan Formu" ve "Telif Hakkı Sözleşmesi" formlarına aşağıdan ulaşılabilir.

Last Update Time: 11/20/24, 10:27:43 PM

International Journal of Children's Literature and Education Researches