Hızla gelişen teknolojik dünyada dijital platformların varlığı, farklı alanları ilgilendiren yadsınamaz bir gerçek haline gelmiştir. Eğitim alanında, Udemy, Coursera, Duolingo, Tandem, Kahoot, Voki, LearningApps ve Padlet gibi platformlar ortaya çıkmıştır. Makaleler, videolar ve ses kayıtlarının dâhil olduğu özgün materyaller, yabancı dil öğretiminde etkileşimli bir öğrenme ortamı yaratırken, aynı zamanda konuşma, dinleme, okuma ve yazma gibi dört dil becerisine eşit önem verilmesini desteklemektedir. Etkileşimli, görev odaklı etkinlikler, etkili iletişimi ve dil becerilerinin uygulanmasını geliştirir. Dijital platformlar arasında özellikle gençler arasında popülerlik kazanan Netflix, öğrenenlerin yabancı dil becerilerini, sözcük bilgisini genişletebilecek ve kültürel bilgilerini artırabilecek sürekli güncellenen dizi ve filmlerin olduğu bir platform sunar. Bu çalışma, Fransızca öğretiminde Fransız Netflix dizilerinin rolünü ve etkisini araştırmak için nitel araştırma yöntemini, özellikle doküman analizini benimsemektedir. Çalışma, sözcük bilgisi öğretiminin önemini vurgulamayı ve Netflix dizilerinin yabancı dil eğitiminde birer araç olarak kullanılarak çeşitli konuların nasıl öğretilebileceğini göstermeyi amaçlamaktadır. Nitel araştırmada Creswell'in bakış açısına uygun olarak, çalışmada veriler doküman analizi yoluyla toplanarak önemli araçlar olarak konumlandırılır. Sonuç olarak, Netflix platformunda var olan içeriğin Fransızcanın yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda etkili bir şekilde entegre edilebileceği gösterilmektedir. Bu durumun, günlük pratik dil kullanımına ve etkili iletişime odaklanan Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni’nde de belirtilen eyleme dayalı yaklaşımın hedeflerine uygun olduğu görülmüştür.
In our rapidly evolving technological landscape, the existence of digital platforms has become an undeniable reality, spanning diverse domains. The educational sector has embraced platforms such as Udemy, Coursera, Duolingo, Tandem, Kahoot, Voki, LearningApps and Padlet. Authentic materials, including articles, videos, and audio recordings, facilitate an interactive learning environment, while also supporting equal emphasis on the four language skills: speaking, listening, reading, and writing. Interactive, task-based activities cultivate effective communication and application of language skills. Among digital platforms, Netflix has gained popularity, particularly among youth, offering an abundance of updated series and movies to enhance foreign language skills, vocabulary, and cultural knowledge. This study employs qualitative research, specifically document analysis, to explore the role and impact of the French Netflix series in teaching/learning French as a foreign language. It seeks to highlight the significance of vocabulary instruction and demonstrate how Netflix series can be used as a tool in foreign language education to teach various topics. In accordance with Creswell's perspective on qualitative research, the study places data collected through document analysis as essential tools. As a result, it is demonstrated that the content available on the Netflix platform can be effectively integrated into classrooms where French is taught as a foreign language, aligning with the action-oriented goals specified in the Common European Framework of Reference for Languages (Council of Europe, 2001), which emphasizes practical daily language use and effective communication.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Studies (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 20, 2024 |
Submission Date | October 28, 2023 |
Acceptance Date | June 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 33 Issue: 2 |