Modern bir motivasyon öğrenme teorisi olan özerklik tayin teorisine dayanan bu çalışma, özerklik ile akademik başarı arasındaki ilişkiyi yabancı dil öğrenme bağlamında araştırmayı amaçlamıştır. İkinci dil edinimi alanındaki araştırma bulguları, öğrencilerin dil öğrenme sürecinde oynadıkları önemli rolü vurgulamıştır. Aynı zamanda, dil öğreniminde motivasyon, özerklik ve öğrenme stilleri gibi birçok psikolojik ve bireysel yapının rolü araştırılmaktadır. Bu çalışma, akademik ortamlarda özerklik ve akademik başarıya odaklanmıştır ve sonuçlar, öğrencilerin özerklik ile akademik başarıları arasında güçlü bir ilişki olduğunu göstermiştir. Çalışmanın, akademik başarıyı artırmak için özerklik faktörüne özel önem verdikleri yabancı dil öğrenenler ve öğretmenler için çıkarımları vardır.
Dil Öğrenenler; Özerklik; Akademik Başarı; Motivasyon; Güdülenememe
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |