Araştırmanın amacı, uzaktan eğitim sürecinde değer öğretiminin etkililiğini ve yaşanan güçlükleri belirlemektir. Bu amaçla ilkokul hayat bilgisi dersi öğretim programında yer alan ve öğrencilere kazandırılması hedeflenen değerlerden; adalet, dostluk, dürüstlük, sorumluluk, sabır, öz denetim, vatanseverlik, saygı, sevgi ve yardımseverlik kök değerlerinin uzaktan eğitim sürecinde öğrencilere ne derece kazandırıldığının belirlenmesine yönelik ilkokul öğretmenlerinin görüşleri alınmıştır. Nicel araştırma yaklaşımında tarama yöntemin kullanıldığı çalışmada veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen 5’li likert tipi tutum ölçeğiyle elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 17.0 programı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmenler uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin; adalet, adil olma, dostluk, dürüstlük gibi değerleri geliştiremediklerini, bilinçlenemediklerini, kavrayamadıklarını, öğrenmede çeşitli zorluklar yaşadıklarını, bazı yetersizliklerin meydana geldiğini, öğrencilerin özdenetimlerinde ve değerleri içselleştirmeleri konusunda güçlükler yaşandığını belirtmişlerdir. Öğretmenler, uzaktan eğitim sürecinde değer eğitiminin öğrencilere aktarılması konusunda sorunlar yaşadığını ve eğitimin diğer paydaşlarında olduğu gibi değer eğitimi konusunda da eğitimin yüz yüze eğitim ile daha etkili olacağını belirtmişlerdir. Araştırmanın sonuçlarına göre, uzaktan eğitim sürecinde değer eğitiminin daha etkili ve verimli bir şekilde devam ettirilebilmesi için öğretmenlere uzaktan eğitim sürecinde kılavuzluk edecek bir değer eğitim programının hazırlanması, öğretmenlerin değer eğitimiyle ilgili materyallere ulaşımı konusunda desteklenmesi, afetlerin eğitimde yol açtığı dezavantajlı durumun avantaja çevrilmesi konusunda çevrimiçi çalışmaların yapılacağı çeşitli seminerlerin düzenlenmesi önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 16, 2023 |
Submission Date | May 13, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 1 |