Modern dünya sanayi devrimiyle beraber hızlı bir değişim
sürecine girmiştir. Dünya küreselleşirken insanoğlunun ihtiyaç ve beklentileri
de değişime uğramıştır. Birçok alanda olduğu gibi eğitimde bu değişim sürecine
uyum sağlama çabası içerisindedir. Küreselleşme ve değişen değerler, laiklik,
demokrasi, bireyin tam özgürlüğü, insan hakları gibi evrensel değerler;
devletlerin eğitim felsefesini, eğitim programlarını ve yetiştirmek istedikleri
insan modelini de değişime uğratmıştır.
Birey davranışlarının kendi yaşantısı yoluyla istenilen yönde değiştirilmesi
olarak tanımlanan eğitimin, başarı ile neticelendirilip yetiştirilmek istenen
“model insan tipi” hedefine ulaşılmasının ön şartlarından birisi de yapılacak
tüm etkinliklerin bir program çerçevesinde yürütülmesidir. Bu
araştırma; Küreselleşme ve Değişen Değerler Bağlamında 2010
yılında kabul edilen İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programıyla
2018 yılında onaylanan İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi
Öğretim Programını yetiştirilmek istenen “model insan tipi” bağlamında
karşılaştırarak, idkab programıyla yetiştirilmesi hedeflenen “model insan tipi”
ni ortaya koymayı amaçlamaktadır.
The modern world is in a process of rapid change since the industrial revolution. With globalization, human needs and expectations have changed. As other areas, education is struggling to adapt itself to this process. Globalization and changing values; universal values like secularism, democracy, full freedom of the individual, human rights; has also changed the educational philosophy-programs and the model humantype, of the states. One of the prerequisites of achieving the target of “model human type” which is defined as the change in human individual behaviours in desired direction through their own lives is to carry out all activities within a curriculum. The aim of this research is to compare the model of human in the DKAB curriculums approved in 2010 and 2018, in the context of globalization and changing values andto reveal the model of human that is intended to be shaped in İDKAB curriculums
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 13 |
Dergiabant is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).