Bu araştırmanın amacı,
okuma güçlüğü yaşayan ortaokul öğrencilerine tekrarlı okuma yöntemi ile özel
hızlandırılmış okuma eğitimini uygulamak ve bu eğitimin okuma üzerindeki
etkisini değerlendirmektir. Çalışma
İzmir ili Bergama ilçesinde iki ortaokulun beşinci sınıf öğrencileri ile
yapılmıştır. İlk önce 279 öğrenciden test ve değerlendirmeler sonucu okuma
güçlüğü yaşayan 14 öğrenci belirlenmiştir. Belirlenen 14 öğrencinin okuma
düzeyinin aynı olduğu istatistik yöntemle teyit edilmiştir. Bu öğrencilerden
yedisine altı hafta boyunca, her iş günü bir saat, bire bir olmak üzere toplam 30
saatlik özel hızlandırılmış okuma eğitimi verilmiştir, diğer yedi öğrenciye ise
bu özel eğitim verilmemiştir. Altı haftanın sonunda eğitim almış öğrencilerin,
eğitimden önceki ve sonraki okuma hızları karşılaştırılmış ve her bir
öğrencinin okuma hızında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde artış
görülmüştür. Eğitim almış ve almamış öğrencilerin okuma hızları
karşılaştırılmış ve elde edilen sonuçlara göre, eğitim almış öğrencilerin okuma
hızlarının, diğer grup öğrencilerden istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha
yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin eğitim öncesi ve sonrası sesli
okuma düzeyleri karşılaştırılmış ve tüm öğrencilerin okuma düzeylerinin bir üst
basamağa yükseldiği gözlemlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 47 |