Research Article
BibTex RIS Cite

8. Sınıf Öğrencilerinin Uzaktan ve Yüz Yüze Matematik Derslerine Yönelik Algıları

Year 2022, Issue: 53, 448 - 466, 30.06.2022
https://doi.org/10.53444/deubefd.1072157

Abstract

COVID-19 salgın süreci ile birlikte eğitim kurumlarında, hem öğrenciler hem de öğretmenler açısından pratikte oldukça yeni sayılan uzaktan eğitim dersleri gündeme gelmiştir. Uzaktan eğitim ile birlikte öğrenciler alışık oldukları düzenin dışında yeni deneyimler kazanmış ve yüz yüze eğitim ile birlikte çevrim içi dersleri takip etmişlerdir. Eğitim sisteminde süregelen değişimlere ayak uydurabilmede ve yenilikleri takip edebilmede uygulamadan doğrudan etkilenen öğrencilerin ve öğretmenlerin algılarının etkili olduğu düşünülmektedir. Bu nedenle bu çalışma ile 8. sınıf öğrencilerinin uzaktan ve yüz yüze matematik derslerine yönelik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak tasarlanan araştırmanın katılımcılarını Sakarya’da bir devlet okulunda 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören 35 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin uzaktan ve yüz yüze yürütülen matematik derslerine yönelik hem olumlu hem de olumsuz yönde algılara sahip oldukları belirlenmiştir. Bu kapsamda öğrencilerin uzaktan matematik eğitimine yönelik algılarında olumsuz ifadelerin çoğunlukta olmasına rağmen yüz yüze matematik eğitimine yönelik algılarında ise daha olumlu ifadelerin yer aldığı tespit edilmiştir.

References

  • Akçayır, M. ve Kılıç Çakmak, E. (2017). Uzaktan eğitimde grafik tablet teknolojisinin kullanımı. Electronic Turkish Studies, 12(11), 21-36.
  • Akıncı, M. ve Pişkin Tunç, M. (2021). Uzaktan eğitim uygulamalarinda matematik öğretmen adaylarının karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Ekev Akademi Dergisi, 25(85), 359-376.
  • Altıparmak, K., Can, Ş. ve Dur, E. (2021). Examination of classroom teacher’s experiences regarding mathematics courses taught through distance education throughout the COVID-19 pandemic period. Education Quarterly Reviews, 4(4), 211-226.
  • Antalyalı, Ö. L. (2004). Uzaktan eğitim algısı ve yöneylem araştırması dersinin uzaktan eğitim ile verilebilirliği (Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Baki, A. (2007). Bilişim ve iletişim teknolojileri karşısında geleceğin üniversiteleri. Aktan, C.C. (Editör); Değişim Çağında Yükseköğretim: Global Trendler-Paradigmal Yönelimler, Yaşar Üniversitesi, İzmir.
  • Batdal Karaduman, G., Akşak Ertaş, Z. ve Duran Baytar, S. (2021). Uzaktan eğitim yolu ile gerçekleştirilen matematik derslerine ilişkin öğretmen deneyimlerinin incelenmesi. International Primary Education Research Journal, 5(1), 1-17.
  • Bayam, Y. ve Aksoy, M. S. (2002). Türkiye'de uzaktan eğitim ve Sakarya Üniversitesi uygulaması. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 169-175.
  • Bobyliev, D. Y., & Vihrova, E. V. (2021). Problems and prospects of distance learning in teaching fundamental subjects to future Mathematics teachers. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1840, No. 1, p. 012002). IOP Publishing.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cassibba, R., Ferrarello, D., Mammana, M. F., Musso, P., Pennisi, M., & Taranto, E. (2021). Teaching mathematics at distance: A challenge for universities. Education Sciences, 11(1), 1-20.
  • Chan, M. C. E., Sabena, C., & Wagner, D. (2021). Mathematics education in a time of crisis—a viral pandemic. Educational Studies in Mathematics, 2021(108), 1-13.
  • Demir, B. (2020). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin uzaktan eğitim ile yürütülen matematik derslerine yönelik tutumlarının incelenmesi. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(39), 2448-2454.
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan eğitimin geleceği: MOOC (massive open online course). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 15-22.
  • Gillies, D. (2008). Student perspectives on video conferencing in teacher education at a distance. Distance Education, 29(1), 107-118.
  • Hacıömeroğlu, G. ve Elmalı, Ö. (2021). Öğretmen adaylarının uzaktan öğrenmeye yönelik tutum, öz yeterlik ve öğrenme ortamı algıları: Bir karma yöntem çalışması. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 5(3), 65-87.
  • İskenderoğlu, T. A. ve Konyalıhatipoğlu, M. (2021). Matematik öğretmenlerinin bakış açısıyla Covid-19 salgını sürecinde uzaktan canlı dersler. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 235-262.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.
  • Kilit, B. ve Güner, P. (2021). Matematik derslerinde web tabanlı uzaktan eğitime ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 85-102.
  • Kobak-Demir, M. ve Gür, H. (2020). Distance Education Struggle in Covıd-19 Process: Determining the Opinions of Pre-Service Mathematics Teachers about The Process Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Mücadelesi: Matematik Öğretmen Adaylarının Sürece Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. In TEACHER EDUCATION AND ACCREDITATION CONGRESS (p. 146).
  • Koloğlu, T. F., Kantar, M. ve Doğan, M. (2016). Öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde hazırbulunuşluklarının önemi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 52-70.
  • Korkmaz, E. (2021). COVID-19 pandemi döneminde uzaktan eğitim ve Google Classroom: İlköğretim matematik öğretmen adaylarının tutum ve görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 207-228.
  • Kramarenko, T., Bondar, K., & Shestopalova, O. (2021). The ICT usage in teaching mathematics to students with special educational needs. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1840, No. 1, p. 012009). IOP Publishing.
  • Lowrie, T., & Jorgensen, R. (2012). Teaching mathematics remotely: changed practices in distance education. Mathematics Education Research Journal, 24(3), 371-383.
  • Maltempi, M. V., & dos Santos Malheiros, A. P. (2010). Online distance mathematics education in Brazil: research, practice and policy. ZDM, 42(3), 291-303.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Mitchell, J. P., Banaji, M. R., & Macrae, C. N. (2005). The link between social cognition and self-referential thought in the medial prefrontal cortex. Journal of cognitive neuroscience, 17(8), 1306-1315.
  • Muilenburg, L. Y., & Berge, Z. L. (2005). Student barriers to online learning: A factor analytic study. Distance Education, 26(1), 29-48.
  • Okatan, Ö. ve Tagay, Ö. (2021). İlkokul velilerinin görüşlerine göre COVID-19 pandemisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 309-328.
  • Özçakır Sümen, Ö. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde ilkokul matematik dersleri nasıl işleniyor? Bir durum çalışması. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(3), 662-674.
  • Özdemir Baki, G. ve Çelik, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320.
  • Özseven, B. E. Ve Çağman, N. (2021). Uzaktan eğitimde kullanılan bulanık mantık tabanlı öğrenme modelleri, platformlar, ölçme ve değerlendirme yöntemleri. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 25, 406-416.
  • Palloff, R. M., & Pratt, K. (2001). Lessons from the cyberspace classroom: The realities of online teaching. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Pamuk, M. ve Karakaş, S. (2011). Sosyal bilimler öğrencilerinde matematik kaygısı: Uzaktan eğitim ve kampüs öğrencileri üzerine bir çalışma. İstanbul University Econometrics and Statistics e-Journal, (14), 19-37.
  • Pardala, A. (2010). Methods of mathematics teaching vs. distance education. Use of E-learning in the Training of Professionals in the Knowledge Society, 91-103.
  • Taşpınar, M. (2014). Mesleki eğitimde uzaktan eğitim ve toplumsal algı. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1-7.
  • TEDMEM (2020). COVID-19 sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri (TEDMEM Analiz Dizisi 7). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Tezcan, C. ve Uçar, Ö. (2013). Zihinsel engelli çocuklara web destekli uzaktan eğitim sistemi kurulması: Matematik dersi uygulaması. XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 23-25 Ocak 2013 – Akdeniz Üniversitesi, Antalya, 27-31.
  • Tezer, M. ve Gülyaz Cumhur, M. (2020). Salgın hastalık sürecinde çevrimiçi matematik dersine yönelik öğrenci görüşleri. 2st International Conference on Interdisciplinary Educational Reflections (ICIER), September, 88-92.
  • Tican, C. ve Toksoy Gökoğlu, S. D. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitim matematik dersine ilişkin görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [MSKU Journal of Education], 8(2), 767-786. DOI: 10.21666/muefd.996395
  • Turğut, M. ve Yenilmez, K. (2011). İlköğretimde web tabanlı matematik eğitimine ilişkin lisansüstü öğrencilerin görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 2(2), 121-139.
  • Wijaya, T. T. (2021). How chinese students learn mathematics during the coronavirus pandemic. IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation, 15, 1-16.
  • Woods, T. J. (2005). Instructor and student perceptions of a videoconference course (Unpublished Master Dissertation), University of Lethbridge, Canada.
  • Yalman, M. ve Kutluca, T. (2013). Matematik öğretmeni adaylarının bölüm dersleri için kullanilan uzaktan eğitim sistemi hakkındaki yaklaşımları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 197-208.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, G. K. ve Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(2), 299-322.
  • Yorgancı, S. (2015). Web tabanlı uzaktan eğitim yönteminin öğrencilerin matematik başarılarına etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1401-1420.
Year 2022, Issue: 53, 448 - 466, 30.06.2022
https://doi.org/10.53444/deubefd.1072157

Abstract

References

  • Akçayır, M. ve Kılıç Çakmak, E. (2017). Uzaktan eğitimde grafik tablet teknolojisinin kullanımı. Electronic Turkish Studies, 12(11), 21-36.
  • Akıncı, M. ve Pişkin Tunç, M. (2021). Uzaktan eğitim uygulamalarinda matematik öğretmen adaylarının karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Ekev Akademi Dergisi, 25(85), 359-376.
  • Altıparmak, K., Can, Ş. ve Dur, E. (2021). Examination of classroom teacher’s experiences regarding mathematics courses taught through distance education throughout the COVID-19 pandemic period. Education Quarterly Reviews, 4(4), 211-226.
  • Antalyalı, Ö. L. (2004). Uzaktan eğitim algısı ve yöneylem araştırması dersinin uzaktan eğitim ile verilebilirliği (Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Baki, A. (2007). Bilişim ve iletişim teknolojileri karşısında geleceğin üniversiteleri. Aktan, C.C. (Editör); Değişim Çağında Yükseköğretim: Global Trendler-Paradigmal Yönelimler, Yaşar Üniversitesi, İzmir.
  • Batdal Karaduman, G., Akşak Ertaş, Z. ve Duran Baytar, S. (2021). Uzaktan eğitim yolu ile gerçekleştirilen matematik derslerine ilişkin öğretmen deneyimlerinin incelenmesi. International Primary Education Research Journal, 5(1), 1-17.
  • Bayam, Y. ve Aksoy, M. S. (2002). Türkiye'de uzaktan eğitim ve Sakarya Üniversitesi uygulaması. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 169-175.
  • Bobyliev, D. Y., & Vihrova, E. V. (2021). Problems and prospects of distance learning in teaching fundamental subjects to future Mathematics teachers. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1840, No. 1, p. 012002). IOP Publishing.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cassibba, R., Ferrarello, D., Mammana, M. F., Musso, P., Pennisi, M., & Taranto, E. (2021). Teaching mathematics at distance: A challenge for universities. Education Sciences, 11(1), 1-20.
  • Chan, M. C. E., Sabena, C., & Wagner, D. (2021). Mathematics education in a time of crisis—a viral pandemic. Educational Studies in Mathematics, 2021(108), 1-13.
  • Demir, B. (2020). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin uzaktan eğitim ile yürütülen matematik derslerine yönelik tutumlarının incelenmesi. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 6(39), 2448-2454.
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan eğitimin geleceği: MOOC (massive open online course). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 15-22.
  • Gillies, D. (2008). Student perspectives on video conferencing in teacher education at a distance. Distance Education, 29(1), 107-118.
  • Hacıömeroğlu, G. ve Elmalı, Ö. (2021). Öğretmen adaylarının uzaktan öğrenmeye yönelik tutum, öz yeterlik ve öğrenme ortamı algıları: Bir karma yöntem çalışması. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 5(3), 65-87.
  • İskenderoğlu, T. A. ve Konyalıhatipoğlu, M. (2021). Matematik öğretmenlerinin bakış açısıyla Covid-19 salgını sürecinde uzaktan canlı dersler. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 235-262.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.
  • Kilit, B. ve Güner, P. (2021). Matematik derslerinde web tabanlı uzaktan eğitime ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşleri. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 85-102.
  • Kobak-Demir, M. ve Gür, H. (2020). Distance Education Struggle in Covıd-19 Process: Determining the Opinions of Pre-Service Mathematics Teachers about The Process Covid-19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Mücadelesi: Matematik Öğretmen Adaylarının Sürece Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. In TEACHER EDUCATION AND ACCREDITATION CONGRESS (p. 146).
  • Koloğlu, T. F., Kantar, M. ve Doğan, M. (2016). Öğretim elemanlarının uzaktan eğitimde hazırbulunuşluklarının önemi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 52-70.
  • Korkmaz, E. (2021). COVID-19 pandemi döneminde uzaktan eğitim ve Google Classroom: İlköğretim matematik öğretmen adaylarının tutum ve görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 207-228.
  • Kramarenko, T., Bondar, K., & Shestopalova, O. (2021). The ICT usage in teaching mathematics to students with special educational needs. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1840, No. 1, p. 012009). IOP Publishing.
  • Lowrie, T., & Jorgensen, R. (2012). Teaching mathematics remotely: changed practices in distance education. Mathematics Education Research Journal, 24(3), 371-383.
  • Maltempi, M. V., & dos Santos Malheiros, A. P. (2010). Online distance mathematics education in Brazil: research, practice and policy. ZDM, 42(3), 291-303.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Mitchell, J. P., Banaji, M. R., & Macrae, C. N. (2005). The link between social cognition and self-referential thought in the medial prefrontal cortex. Journal of cognitive neuroscience, 17(8), 1306-1315.
  • Muilenburg, L. Y., & Berge, Z. L. (2005). Student barriers to online learning: A factor analytic study. Distance Education, 26(1), 29-48.
  • Okatan, Ö. ve Tagay, Ö. (2021). İlkokul velilerinin görüşlerine göre COVID-19 pandemisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 309-328.
  • Özçakır Sümen, Ö. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde ilkokul matematik dersleri nasıl işleniyor? Bir durum çalışması. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(3), 662-674.
  • Özdemir Baki, G. ve Çelik, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320.
  • Özseven, B. E. Ve Çağman, N. (2021). Uzaktan eğitimde kullanılan bulanık mantık tabanlı öğrenme modelleri, platformlar, ölçme ve değerlendirme yöntemleri. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, 25, 406-416.
  • Palloff, R. M., & Pratt, K. (2001). Lessons from the cyberspace classroom: The realities of online teaching. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Pamuk, M. ve Karakaş, S. (2011). Sosyal bilimler öğrencilerinde matematik kaygısı: Uzaktan eğitim ve kampüs öğrencileri üzerine bir çalışma. İstanbul University Econometrics and Statistics e-Journal, (14), 19-37.
  • Pardala, A. (2010). Methods of mathematics teaching vs. distance education. Use of E-learning in the Training of Professionals in the Knowledge Society, 91-103.
  • Taşpınar, M. (2014). Mesleki eğitimde uzaktan eğitim ve toplumsal algı. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1-7.
  • TEDMEM (2020). COVID-19 sürecinde eğitim: Uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri (TEDMEM Analiz Dizisi 7). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Tezcan, C. ve Uçar, Ö. (2013). Zihinsel engelli çocuklara web destekli uzaktan eğitim sistemi kurulması: Matematik dersi uygulaması. XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 23-25 Ocak 2013 – Akdeniz Üniversitesi, Antalya, 27-31.
  • Tezer, M. ve Gülyaz Cumhur, M. (2020). Salgın hastalık sürecinde çevrimiçi matematik dersine yönelik öğrenci görüşleri. 2st International Conference on Interdisciplinary Educational Reflections (ICIER), September, 88-92.
  • Tican, C. ve Toksoy Gökoğlu, S. D. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitim matematik dersine ilişkin görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi [MSKU Journal of Education], 8(2), 767-786. DOI: 10.21666/muefd.996395
  • Turğut, M. ve Yenilmez, K. (2011). İlköğretimde web tabanlı matematik eğitimine ilişkin lisansüstü öğrencilerin görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 2(2), 121-139.
  • Wijaya, T. T. (2021). How chinese students learn mathematics during the coronavirus pandemic. IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation, 15, 1-16.
  • Woods, T. J. (2005). Instructor and student perceptions of a videoconference course (Unpublished Master Dissertation), University of Lethbridge, Canada.
  • Yalman, M. ve Kutluca, T. (2013). Matematik öğretmeni adaylarının bölüm dersleri için kullanilan uzaktan eğitim sistemi hakkındaki yaklaşımları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 197-208.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, G. K. ve Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(2), 299-322.
  • Yorgancı, S. (2015). Web tabanlı uzaktan eğitim yönteminin öğrencilerin matematik başarılarına etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 1401-1420.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Gülşah Gerez Cantimer 0000-0003-1643-6055

Publication Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Issue: 53

Cite

APA Gerez Cantimer, G. (2022). 8. Sınıf Öğrencilerinin Uzaktan ve Yüz Yüze Matematik Derslerine Yönelik Algıları. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(53), 448-466. https://doi.org/10.53444/deubefd.1072157