Matematik; içerik, ders saati ve zorluk düzeyi
bakımından öğrencilerin akademik performanslarıyla en çok ilişkilendirilen
derslerin başında gelir. Araştırmacılar, matematik başarısını incelerken,
psikolojik değişkenleri çoğunlukla ihmal edebilmektedir. Bu çalışma ile lise
bir ve ikinci sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ile benlik saygıları,
akademik öz-yeterlik inançları, cinsiyetleri, otomatik düşünceleri ve matematik
kaygıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmaktadır. Veriler Trabzon
ilindeki on farklı okulda öğrenim gören 984 öğrenci (Kız=601, Erkek=383)
üzerinden toplanmıştır. Ortaya çıkan sonuçlara göre; akademik öz-yeterlik
inançları, TEOG puanı, matematik kaygısı ve cinsiyet değişkenleri matematik
başarısının açıklanmasına özgün katkılar sağlamaktadır. Otomatik düşünceler ile
benlik saygısı değişkenlerinin matematik başarısını açıklamadaki katkıları
anlamlı bulunmamıştır.
Math is the leading one of the
courses associated with students' academic performance in terms of levels of
difficulty, content and course hours.
Researchers examining the mathematics achievement have mostly neglected the
psychological factors.
In this study, it is aimed to examine the relationships between first and
second grade high school students' math achievement with their self-esteem,
academic self-efficacy beliefs, gender, automatic thoughts and mathematics
anxiety. Data were collected from 984 students studying in different schools in
Trabzon. According
to the results, academic self-efficacy beliefs, TEOG (High School Entrance
Exam) score, math anxiety and gender provide significant contributions to
explanation of mathematics achievement. Automatic thoughts and self-esteem were
not significant predictors of the mathematics achievement.
Mathematics Achievement Mathematics Anxiety Automatic Thoughts Self-Esteem Self-Efficacy TEOG
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 57 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.