BibTex RIS Cite

ÜRETİM-PAZARLAMA KOORDİNASYONUNUN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİ: DÜZCE'DE BULUNAN KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2012, Issue: 34, - , 20.06.2015

Abstract

İşletmeler, varlıklarını devam ettirebilmek için hedef kitlelerinin beklentilerine uygun ürünler/hizmetler geliştirmelidir. Bu süreçte, üretim ve pazarlama birimlerinin koordineli şekilde çalışmaları başarıya ulaşmak için büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, KOBİ’lerdeki pazarlama ve üretim birimlerinin koordinasyon düzeyini ve birimlerin koordinasyon düzeylerinin işletme performansına olan etkisini belirlemektir. Araştırma için gerekli veriler anket yöntemi ile elde edilmiştir. Araştırmanın sonucu olarak; Pazarlama-Üretim koordinasyonun finansal performansa doğrudan etkisi bulunamazken, finansal olmayan performansı doğrudan etkilediği sonucuna ulaşılmıştır

References

  • Albayrak, Y.E. Erkut H. (2005). “Banka Performans Değerlendirmede Analitik Hiyerarşi Süreç Yaklaşımı”. İTÜ
  • Dergisi/d, Mühendislik, 4(6), 47-58. Ayers, D., Dahlstrom, R. and Skinner, S.J. (1997). “An Exploratory Investigation of Organizational Antecedents to
  • New Product Success”. Journal of Marketing Research 34, 107–116. Bayrak,A., ve Özdil, T. (2003). “İşletme performansının arttırılmasında pazarlama-üretim işbirliğinin önemi”. Celal
  • Bayar Üniversitesi S.O.B.E. Dergisi 1(2), 31-44. Bharadwaj, S., Bharadwaj, A., Bendoly, E. (2007). “The performance effects of complementarities between information systems, marketing, manufacturing, and supply chain processes”. Information Systems Research, 18(4), 437–453.
  • Biemans, W. G., Brencic, M. M. ve Malshe A. (2009). “ Marketing-sales interface configurations in B2B firms”,
  • Industrial Marketing Manament, 39 (2), 183-194. Cortina, J.M. (1993). “What is coefficient alpha? An examination of theory and applications”. Journal of Applied Psychology , 78, 98–104.
  • Çatı, K., ve Koçoğlu, C. M. (2008). “Müşteri Sadakati İle Müşteri Tatmini Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik
  • Bir Araştırma”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 167-188. Demirhan, D. (2002). “İşletmelerde Stratejik Bilgi Sistemleri Yönetimi ve Rekabet Üstünlüğü Elde Edilmesindeki
  • Rolü”. Ege Akademik Bakış, Ekonomi, İşletme, Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimleri Dergisi, 2 (2), 117-124. Erensa, F.J., ve Hegge, H.M.H., (1994). “Manufacturing and sales co-ordination for product variety” . Journal of
  • Production Economics, 37, 83-99. Gray, B.J. ve Hooley, G.J. (2002). “ Market orientation and service firm performance – a research agenda”.
  • European Journal of Marketing 36(9/10), 980–88. Guenzi, P., ve Troilo, G., (2007). “The joint contribution of mar keting and sales to the creation of superior customer value”. Journal of Business Research, 60(2), 98-107.
  • Harrison-Walker, L. Jean (2001), “The Measurement of a Market Orientation and Its Impact on Business
  • Performance”. Journal of Quality Management, 6, (2) , 139-172. Hausman, W. H., Montgomery, D. B., Roth., A. V. (2002). “Why should marketing and manufacturing work together? Some exploratory empirical results” . J. Oper. Management, 20(3), 241–257.
  • Jerath, K., S. Netessine, Z.J. Zhang. (2007). Can we all get along? incentive contracts to bridge the marketing and operations divide.
  • Kaplan, R.S. ve Norton, D.P. (1992), “The Balanced Scorecard-Mesures That Drive Performance”. Harward Business Review, 70 (1), 71-79.
  • Kotler, P. ve Keller, K. L. (2009), Marketing Management, 13. Baskı, Pearson Prentice Hall, New Jersey.
  • Malone, T. W., ve Crowston, K.,(1994). “The interdisciplinary study of coordination” .ACM Computing Surveys, 26(1), 1-33.
  • Mehrabi, M.G., Ulsoy, A.G., Koren,Y (2000). “Reconfigurable manufacturing systems: key to future manufacturing”.
  • Journal of Intell Manuf, 11(4), 403–419. Morash, E. A., Droge, C., Vickery, S., (1997). “Boundary-spanning interfaces between logistics, production, marketing and new product development”. International Journal of Physical Distribution and Logistics Management, 27, 350–369.
  • Mucuk, İ. (2001). Modern İşletmecilik. 13. Basım. Türkmen Kitabevi: İstanbul.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamalar. 2. Basım. Seçkin Yayıncılık: Ankara.
  • Naktiyok, A. (2003). “Yönetici Değerleri ve Pazar Yönlülük: Bir Uygulama”. Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 20, 95
  • Next Generation Manufacturing (NGM) Project, (1997).Next-Generation Manufacturing: A Framework forAction,
  • Agility Forum, Leaders for Manufacturing, and Technologies Enabling Agile Manufacturing,Bethlehem, PA. Öncü, M. A. ve Kethüda, Ö. (2012). “Otel İşletmelerinin Dağıtım Kanalı Bağımlılık Düzeyine Göre
  • Performanslarının Değerlendirilmesi”. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 9,(1), 34-45. Öncül, M. S., Tağraf, H., Filizöz, B. ve Ekici, S. (2003). “Sivas Sanayi İşletmelerinin Şubat 2001 Ekonomik Krizine
  • Genel Yönetsel Tepkileri”. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(1), 99-120. Rouzi`es, D., Anderson, E., Kohli, A.K., Michaels, R.,Weitz, B.A.,&Zoltners, A.A. (2005). “Sales and marketing integration: A proposed framework”. Journal of Personal Selling and Sales Management, 25(2), 113–122.
  • Sezen, B., Yılmaz, C., Gezgin,G.,(2002). “Lojistik işlevinin pazarlama ve üretim birimleri arasındaki bağlayıcı rolü ve işletme performansı üzerindeki etkileri”. D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi 17(2), 133-146.
  • Shapiro ,B.P., (1977). “Can marketing and manufacturing”. Harv. Bus. Rev. 55(5), 104-114.
  • Sürücü, P., Ömürgönülsen, M., (2008). “Manufacturing/marketing interface and conflict: an investigation in the turkish manufacturing industry”. Journal of Problems and Perspectives in Management, 6(1), 48-55.
  • Tütek, H., ve Ay, C. “Resolving conflict between marketing and engineering: a quest for effective integration”. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 535-546. Uygur, A. (2009). “Çok Boyutlu Performans Değerleme Modeli Olarak Dengeli Başarı Göstergesi Uygulaması”.
  • Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10(1), 148-159. Uzunoglu, E., (2007). “Muşteri Odaklı Pazarlama Anlayışına Gore Değer Yaratma: Bir Model Olarak Değer İletim
  • Sistemi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İibf Dergisi, 2(1),11-29. Voss, C. (1995). “Alternative paradigm for manufacturing strategy”. International Journal of Operations &
  • Production Management, 15(4), 5-16. Ward,P., Bickford, D., Leong, K. (1996). “ Configurations of manufacturing strategy, business strategy, environment, and structure”. Journal of Management, 22(4), 597-626.
  • Wind, Y. (1981). “Marketing and the other business functions . Journal Of Research in Marketing, 5, 237-264.
  • Wind, Y., ve Robetson, T.S.,(1983). “Marketing Strategy:New Directions for theory and research”. Journal of Marketing, 47, 12-25.

ÜRETİM-PAZARLAMA KOORDİNASYONUNUN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİ: DÜZCE'DE BULUNAN KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Year 2012, Issue: 34, - , 20.06.2015

Abstract

Business should develope proper products and services for the expectations of the target groups in order to survive. In this process, the coordination between marketing and production departments is critically important to achieve success. The purpose of this study is to identify the effect of the coordination of marketing and production departments in small and medium-sized enterprises on business performance, and the level of coordination between departments. In the research, questionnaire method had been utilized.. As a result of research, while coordination of marketing and production doesn’t have any effect on financial business performance directly, it has a direct effect on non-financial business performance

References

  • Albayrak, Y.E. Erkut H. (2005). “Banka Performans Değerlendirmede Analitik Hiyerarşi Süreç Yaklaşımı”. İTÜ
  • Dergisi/d, Mühendislik, 4(6), 47-58. Ayers, D., Dahlstrom, R. and Skinner, S.J. (1997). “An Exploratory Investigation of Organizational Antecedents to
  • New Product Success”. Journal of Marketing Research 34, 107–116. Bayrak,A., ve Özdil, T. (2003). “İşletme performansının arttırılmasında pazarlama-üretim işbirliğinin önemi”. Celal
  • Bayar Üniversitesi S.O.B.E. Dergisi 1(2), 31-44. Bharadwaj, S., Bharadwaj, A., Bendoly, E. (2007). “The performance effects of complementarities between information systems, marketing, manufacturing, and supply chain processes”. Information Systems Research, 18(4), 437–453.
  • Biemans, W. G., Brencic, M. M. ve Malshe A. (2009). “ Marketing-sales interface configurations in B2B firms”,
  • Industrial Marketing Manament, 39 (2), 183-194. Cortina, J.M. (1993). “What is coefficient alpha? An examination of theory and applications”. Journal of Applied Psychology , 78, 98–104.
  • Çatı, K., ve Koçoğlu, C. M. (2008). “Müşteri Sadakati İle Müşteri Tatmini Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik
  • Bir Araştırma”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 167-188. Demirhan, D. (2002). “İşletmelerde Stratejik Bilgi Sistemleri Yönetimi ve Rekabet Üstünlüğü Elde Edilmesindeki
  • Rolü”. Ege Akademik Bakış, Ekonomi, İşletme, Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimleri Dergisi, 2 (2), 117-124. Erensa, F.J., ve Hegge, H.M.H., (1994). “Manufacturing and sales co-ordination for product variety” . Journal of
  • Production Economics, 37, 83-99. Gray, B.J. ve Hooley, G.J. (2002). “ Market orientation and service firm performance – a research agenda”.
  • European Journal of Marketing 36(9/10), 980–88. Guenzi, P., ve Troilo, G., (2007). “The joint contribution of mar keting and sales to the creation of superior customer value”. Journal of Business Research, 60(2), 98-107.
  • Harrison-Walker, L. Jean (2001), “The Measurement of a Market Orientation and Its Impact on Business
  • Performance”. Journal of Quality Management, 6, (2) , 139-172. Hausman, W. H., Montgomery, D. B., Roth., A. V. (2002). “Why should marketing and manufacturing work together? Some exploratory empirical results” . J. Oper. Management, 20(3), 241–257.
  • Jerath, K., S. Netessine, Z.J. Zhang. (2007). Can we all get along? incentive contracts to bridge the marketing and operations divide.
  • Kaplan, R.S. ve Norton, D.P. (1992), “The Balanced Scorecard-Mesures That Drive Performance”. Harward Business Review, 70 (1), 71-79.
  • Kotler, P. ve Keller, K. L. (2009), Marketing Management, 13. Baskı, Pearson Prentice Hall, New Jersey.
  • Malone, T. W., ve Crowston, K.,(1994). “The interdisciplinary study of coordination” .ACM Computing Surveys, 26(1), 1-33.
  • Mehrabi, M.G., Ulsoy, A.G., Koren,Y (2000). “Reconfigurable manufacturing systems: key to future manufacturing”.
  • Journal of Intell Manuf, 11(4), 403–419. Morash, E. A., Droge, C., Vickery, S., (1997). “Boundary-spanning interfaces between logistics, production, marketing and new product development”. International Journal of Physical Distribution and Logistics Management, 27, 350–369.
  • Mucuk, İ. (2001). Modern İşletmecilik. 13. Basım. Türkmen Kitabevi: İstanbul.
  • Nakip, M. (2006). Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamalar. 2. Basım. Seçkin Yayıncılık: Ankara.
  • Naktiyok, A. (2003). “Yönetici Değerleri ve Pazar Yönlülük: Bir Uygulama”. Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 20, 95
  • Next Generation Manufacturing (NGM) Project, (1997).Next-Generation Manufacturing: A Framework forAction,
  • Agility Forum, Leaders for Manufacturing, and Technologies Enabling Agile Manufacturing,Bethlehem, PA. Öncü, M. A. ve Kethüda, Ö. (2012). “Otel İşletmelerinin Dağıtım Kanalı Bağımlılık Düzeyine Göre
  • Performanslarının Değerlendirilmesi”. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 9,(1), 34-45. Öncül, M. S., Tağraf, H., Filizöz, B. ve Ekici, S. (2003). “Sivas Sanayi İşletmelerinin Şubat 2001 Ekonomik Krizine
  • Genel Yönetsel Tepkileri”. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(1), 99-120. Rouzi`es, D., Anderson, E., Kohli, A.K., Michaels, R.,Weitz, B.A.,&Zoltners, A.A. (2005). “Sales and marketing integration: A proposed framework”. Journal of Personal Selling and Sales Management, 25(2), 113–122.
  • Sezen, B., Yılmaz, C., Gezgin,G.,(2002). “Lojistik işlevinin pazarlama ve üretim birimleri arasındaki bağlayıcı rolü ve işletme performansı üzerindeki etkileri”. D.E.Ü.İ.İ.B.F.Dergisi 17(2), 133-146.
  • Shapiro ,B.P., (1977). “Can marketing and manufacturing”. Harv. Bus. Rev. 55(5), 104-114.
  • Sürücü, P., Ömürgönülsen, M., (2008). “Manufacturing/marketing interface and conflict: an investigation in the turkish manufacturing industry”. Journal of Problems and Perspectives in Management, 6(1), 48-55.
  • Tütek, H., ve Ay, C. “Resolving conflict between marketing and engineering: a quest for effective integration”. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 535-546. Uygur, A. (2009). “Çok Boyutlu Performans Değerleme Modeli Olarak Dengeli Başarı Göstergesi Uygulaması”.
  • Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10(1), 148-159. Uzunoglu, E., (2007). “Muşteri Odaklı Pazarlama Anlayışına Gore Değer Yaratma: Bir Model Olarak Değer İletim
  • Sistemi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İibf Dergisi, 2(1),11-29. Voss, C. (1995). “Alternative paradigm for manufacturing strategy”. International Journal of Operations &
  • Production Management, 15(4), 5-16. Ward,P., Bickford, D., Leong, K. (1996). “ Configurations of manufacturing strategy, business strategy, environment, and structure”. Journal of Management, 22(4), 597-626.
  • Wind, Y. (1981). “Marketing and the other business functions . Journal Of Research in Marketing, 5, 237-264.
  • Wind, Y., ve Robetson, T.S.,(1983). “Marketing Strategy:New Directions for theory and research”. Journal of Marketing, 47, 12-25.
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kahraman Çatı This is me

İsmail Durak

Önder Kethüda This is me

Abdülhamit Eş This is me

Publication Date June 20, 2015
Published in Issue Year 2012 Issue: 34

Cite

APA Çatı, K., Durak, İ., Kethüda, Ö., Eş, A. (2015). ÜRETİM-PAZARLAMA KOORDİNASYONUNUN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİ: DÜZCE’DE BULUNAN KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(34).
AMA Çatı K, Durak İ, Kethüda Ö, Eş A. ÜRETİM-PAZARLAMA KOORDİNASYONUNUN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİ: DÜZCE’DE BULUNAN KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. June 2015;(34).
Chicago Çatı, Kahraman, İsmail Durak, Önder Kethüda, and Abdülhamit Eş. “ÜRETİM-PAZARLAMA KOORDİNASYONUNUN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİ: DÜZCE’DE BULUNAN KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 34 (June 2015).
EndNote Çatı K, Durak İ, Kethüda Ö, Eş A (June 1, 2015) ÜRETİM-PAZARLAMA KOORDİNASYONUNUN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİ: DÜZCE’DE BULUNAN KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 34
IEEE K. Çatı, İ. Durak, Ö. Kethüda, and A. Eş, “ÜRETİM-PAZARLAMA KOORDİNASYONUNUN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİ: DÜZCE’DE BULUNAN KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 34, June 2015.
ISNAD Çatı, Kahraman et al. “ÜRETİM-PAZARLAMA KOORDİNASYONUNUN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİ: DÜZCE’DE BULUNAN KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 34 (June 2015).
JAMA Çatı K, Durak İ, Kethüda Ö, Eş A. ÜRETİM-PAZARLAMA KOORDİNASYONUNUN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİ: DÜZCE’DE BULUNAN KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Çatı, Kahraman et al. “ÜRETİM-PAZARLAMA KOORDİNASYONUNUN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİ: DÜZCE’DE BULUNAN KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 34, 2015.
Vancouver Çatı K, Durak İ, Kethüda Ö, Eş A. ÜRETİM-PAZARLAMA KOORDİNASYONUNUN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİ: DÜZCE’DE BULUNAN KOBİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(34).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.