Although the phenomenon of competitiveness is generally considered as a phenomenon that is evaluated in terms of businesses that focus on micro-level activities; cities, regional structures and countries also compete with each other in order to increase their competitiveness. It is seen that regional and national development plans draw attention to the necessity of competition at the regional level, and long-term in-depth plans designed especially at the urban level focus on gaining competitive advantage. In this study, the competition level of the province of Kütahya in the TR33 Region was evaluated and a framework was created to consider the potential of the province within the scope of the concepts of competition, marketing, city marketing and branding, and to make evaluations and suggestions to increase the level of competition.
Keywords: Competition,
Rekabetçilik olgusu genel olarak mikro seviyede faaliyetlere odaklanan işletmeler açısından değerlendirilen bir olgu olarak ele alınsa da; kentler, bölgesel yapılar ve ülkeler de rekabet güçlerini artırabilme adına birbirleriyle yarışır. Bölgesel ve ulusal kalkınma planlarının bölgesel düzeydeki rekabetin gerekliliğine dikkat çektiği ve özellikle kentsel düzeyde tasarlanan uzun dönemli derinlemesine planların rekabette avantaj elde edilmesine odaklandığı görülmektedir. Bu çalışmada Kütahya ilinin TR33 Bölgesi içindeki rekabet düzeyi değerlendirmesi yapılarak, ilin potansiyelinin rekabet, pazarlama, şehir pazarlaması ve markalaşma kavramları kapsamında ele alınması ve rekabet düzeyinin artırılmasına yönelik değerlendirme ve öneride bulunulması amacına yönelik bir çerçeve oluşturulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | April 22, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 72 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.