The Sugar Syndrome, Lucy Prebble’ın Dani isimli genç bir kızın gözünden çocuk istismarının travmatik etkilerini ortaya koyan bir oyundur. Oyun, çocuk istismarını çevreleyen sessizliği ve tabuyu ve bunun kurbanlarına verdiği duygusal ve psikolojik zararı irdeliyor. Eser, Dani'nin hikayesi aracılığıyla, iyileşmek ve adaleti bulmak için sessizliği bozmanın ve taciz hakkında konuşmanın önemini vurguluyor ve aynı zamanda güç dinamikleri, manipülasyon ve güven temalarını da olay örgüsünde barındırıyor. The Sugar Syndrome, çocuk istismarının yıkıcı gerçekliğine ve kurbanları desteklemek ve daha fazla zarar görmelerini önlemek için bununla ilgilenmenin önemine ışık tutan güçlü bir çalışmadır. Ayrıca oyun, çocuk istismarının fail üzerindeki etkisini ve istismarcı davranışa katkıda bulunan karmaşık psikolojik faktörleri de inceler. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, Lucy Prebble'ın The Sugar Syndrome adlı eserinde çocuk istismarının travmatik etkilerini ergenlerin yaşadıkları acılara odaklanarak incelemektir.
The Sugar Syndrome is a play by Lucy Prebble that discovers the traumatic effects of child abuse through the eyes of a adolescent girl called Dani. The play explores the silence and taboo surrounding child abuse, as well as the sensitive and inner toll it takes on its victims. Through Dani's story, the work highpoints the position of breaking the silence and talking about abuse to heal and find fairness and at the same time it features topics of power dynamics, management, and trust in its plot. The Sugar Syndrome is an influential work that sheds light on the overwhelming reality of child abuse and the status of addressing it to back up survivors and avoid further harm. Furthermore, the play also inspects the impact of child abuse on the perpetrator and the complicated psychological aspects that contribute to abusive behaviour. In this respect, the purpose of this study is to search for the traumatic effects of child abuse in Lucy Prebble’s The Sugar Syndrome by precisely concentrating on the sufferings of young generation.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | British and Irish Language, Literature and Culture |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 78 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.