Abstract
Bu araştırma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga Meslek Yüksekokulu ve Çanakkale Meslek
Yüksekokulu Mobilya ve Dekorasyon Programı öğrencilerinin öğrenim gördükleri programı seçme
nedenleri, eğitim süreçlerine göre düşünceleri, gelecekten beklentileri ile ilgili görüşlerinin ortaya konulması
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma verileri Biga Meslek Yüksekokulu ve Çanakkale Meslek Yüksekokulu
Mobilya ve Dekorasyon Programında öğrenim gören 88 öğrenciye 43 sorudan oluşan anket formu
uygulanması ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS paket programı uygulanarak değerlendirilmiş ve
yorumlanmıştır.
Araştırma sonucunda bu bölümü tercih edenlerin büyük çoğunluğunun meslek lisesi mezunu olduğu,
sınavsız geçiş yoluyla geldiği, okuduğu bölümü seçmeye lise eğitiminde karar verdiği tespit edilmiştir. %
71,6’sının okuduğu bölümden memnun olduğu, % 31,8’inin meslek yüksekokulunu bir meslek sahibi olmak
için, % 27,7’sinin dikey geçiş yoluyla bir fakülteye yerleşmek için, % 22,7’si üniversite eğitimi yapmak için
tercih ettiği saptanmıştır. % 86,4’ü ise mezun olduktan sonra iş bulabileceğini, % 62,5’isi gelecekte
meslekleri ile ilgili bir işte çalışabileceğini % 58’i meslek yüksekokulu okumanın kendilerine mesleki açıdan
gelişim sağladığını düşünmektedir. Çalışma sonucunda Biga Meslek Yüksekokulu ve Çanakkale Meslek
Yüksekokulu Mobilya ve Dekorasyon Programında okuyan öğrencilerin büyük çoğunluğu bir meslek sahibi
olmak için bu bölümü okuduğu ve dikey geçiş yoluyla bir lisans programına devam etmek istediği
anlaşılmıştır. Bunun yanı sıra öğrencilerin meslekleri ile ilgili yenilikleri ve gelişmeleri takip etme oranının
yüksek olması olumlu yöndedir. Eğitim süreçlerinde öğrencilere mesleki planlar yapma ve iş bulma gibi
konularda gerekli bilgilerin verilmesi kendilerine mesleki alanda güven kazandıracak ve verimlerini
artıracaktır.