Akut hemiplejili hastalarda yarı sürükleyici sanal gerçeklik uygulamasının mobilite, fonksiyonellik, denge, düşme korkusu üzerine etkisi amaçlanarak, klinik çalışma gerçekleşti. Çalışmaya Başakşehir Çam ve Sakura Şehir Hastanesi’nde nöroloji servisinde yatan 19 hasta çalışma grubu ve 19 hasta kontrol grubu olmak üzere 38 akut hemiplejili hasta randomize olarak dahil edildi. Çalışma grubuna; sanal gözlükle 5 gün/2 hafta, günde 30 dakika ortalama 7.8 seans sanal gerçeklik uygulandı. Kontrol grubuna uygulama yapılmadı. Hastalar tedavi öncesi ve tedavi sonrasında; motor değerlendirmesi Brunnstrom hemipleji alt ve üst ekstremite motor evrelemesi, fonksiyonellik Fonksiyonel Bağımsızlık Ölçeği (FBÖ), denge Berg Denge Ölçeği (BDÖ), düşme korkusu Uluslararası Düşme Etkinliği Ölçeği (UDEÖ), mobilite Fonksiyonel Ambulasyon Sınıflaması (FAS) ile değerlendirildi. Tedavi sonrası çalışma ve kontrol grubu değerlendirildiğinde FAS, FBÖ, UDEÖ, BDÖ ölçeklerinde anlamlı farklılık bulunurken (p<0.05), Brunnstrom alt ve üst ekstremite motor evrelemesinde anlamlı farklılık (p>0.05) bulunmadı. Tedavi sonunda çalışma grubunun kontrol grubuna tüm değişkenlerde istatistiksel olarak üstünlüğü bulunmadı (p>0.05). Akut hemiplejili hastalarda hem yarı sürükleyici sanal gerçeklik uygulamasının hem kontrol grubunun mobilite, fonksiyonellik, denge ve düşme korkusu üzerine olumlu etkisi olduğu gözlendi. Her iki grupta Brunnstrom alt ve üst ekstremite motor değerlendirmesinde iyileşme gözlenmedi. Tedavi sonunda çalışma grubunun kontrol grubuna üstünlüğü bulunmamıştır.
yok
yok
yok
It was investigated the effect of semi-immersive virtual reality application on mobility, functionality, balance and fear of falling in patients with acute hemiplegia. 19 patients in the study group and 19 patients as the control group on total 38 patients with acute hemiplegia hospitilized in the neurology services of Başakşehir Çam and Sakura City Hospital were included randomly in the study. Study group; 7.8 sessions of virtual reality video were applied with virtual glasses for 5 days/2 weeks, 30 minutes a day. No application was made to the control group. Motor evaluation of patients before and after treatment Brunnstrom hemiplegia lower and upper extremity motor staging, functional Functional Independence Scale (FIM), balance Berg Balance Scale (BDS), fear of falling International Fall Efficiency Scale (IFES), mobility Functional Ambulation Classification (FAS) evaluated with. When the study and control groups were evaluated after the treatment, there was a significant difference in the FAC, FIM, IFES and BDS (p<0.05), while no significant difference was found in Brunnstrom hemiplegia lower and upper extremity motor staging (p>0.05). At the end of the treatment, the study group was not statistically superior to the control group in all variables (p>0.05). It was observed that both semi-immersive virtual reality application and control group had a positive effect on mobility, functionality, balance, fear of falling in patients with acute hemiplegia. No improvement was observed in Brunnstrom lower and upper extremity motor assessment in either group. At the end of the treatment, the study group was not superior to the control group.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Medicine and Rehabilitation |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | January 31, 2024 |
Submission Date | June 5, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 |