Son yıllarda sağlık üzerindeki olumlu etkileri nedeniyle omega-3 yağ asitleri ile zenginleştirilmiş gıdalara ilgi artmaktadır. Doğal omega-3 yağ asidi kaynakları arasında su ürünleri ile ceviz, keten tohumu ve semizotu gibi bitkiler bulunur. Modern diyetlerde omega-3 yağ asitleri yeterince alınmadığından ötürü beslenmeyi iyileştirmek için çeşitli zenginleştirilmiş fonksiyonel gıdalar büyük ölçekte geliştirilmiştir. Yeni gıda teknolojilerinin ortaya çıkmasının ardından aşamalı olarak çeşitli fonksiyonel ürünler üretilmiştir. Bu çalışmada, omega-3 ile zenginleştirilmiş fonksiyonel gıdalara yönelik tüketici tutumu, bilgisi ve tercihleri İstanbul’daki 819 tüketicinin katıldığı bir anket ile değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre katılımcıların %72'sinin doğal kaynaklardan omega-3 yağ asitleri tükettiğini, % 17'sinin balık yağı kapsülleri kullandığını ve sadece % 11'inin omega-3 yağ asitleri ile zenginleştirilmiş yiyecekleri tercih ettiği bulunmuştur.
In recent years, increasing attention has focused on foods enriched with omega-3 fatty acids due to their positive effects on health.. Natural omega-3 fatty acid sources include aquaculture and plants such as walnut, flaxseed, and purslane. In view of the inadequate intake of omega-3 fatty acids in modern diets, several enriched functional foods have been developed on a large scale to improve nutrition. Several types of functional products have been progressively manufactured following the advent of novel food technologies. In the current study, consumer attitudes, knowledge and preferences of functional foods enriched with omega-3 were assessed in a survey including 819 participants in Istanbul, Turkey. The survey findings revealed that 72% of the participants consumed omega-3 fatty acids from natural sources, 17% used fish oil capsules, and only 11% preferred foods enriched with omega-3 fatty acids.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 25 |