Abstract
Bu araştırmanın amacı kümelerde temel kavramlara ilişkin sık yaşanan öğrenci güçlüklerinin mesleğe devam eden öğretmenlerin gözünden belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubu, Akdeniz Bölgesi’nde bir ilimizde farklı liselerde görev yapmakta olan, gönüllülük esası kıstas alınarak maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla seçilen ve en az iki yıllık mesleki deneyimi olan 18 matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma verilerini toplamak için, yarı-yapılandırılmış görüşme formatına uygun olacak şekilde açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, öğrencilerin temel kavramlara ilişkin tanımları yeterince anlamlandıramadıkları gözlenmiştir. Öğretmenlerin, evrensel küme kavramı tanımlanırken “üzerinde çalışılan en geniş küme” ifadesinden hareketle öğrencilerin güçlükler yaşayabileceklerini ifade ettikleri belirlenmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda, öğretmenlerin sık yaşanan öğrenci güçlüklerini dikkate alarak sınıf içi öğretim sürecini şekillendirmesinin, yapılan öğretimin etkinliğinin arttırılması konusunda önemli olduğu önerilmiştir.