Abstract
Yabancı/ikinci dil öğretim programlarında öğretmen ve öğrencilerin dilbilgisi öğretimine verdikleri önemin yanı sıra dilbilgisinin nasıl öğretilmesi gerektiği pek çok çalışma vasıtasıyla araştırılmıştır. Bu nitel çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının çocuklara dilbilgisi öğretiminde tümdengelim ve tümevarım öğretimi kullanımıyla ilgili fikirlerini araştırarak literatüre katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Nicel anketten elde edilen verinin tümevarımsal içerik analizinden elde edilen bulgular İngilizce öğretmen adaylarının tümevarımsal dilbilgisi öğretiminin kalıcı dilbilgisi öğrenimini mümkün kalacağına inandıklarından tümevarımsal dilbilgisi öğretimini tümdengelimsel dilbilgisi öğretimine tercih ettiklerini göstermiştir. Bunun yanı sıra, bire bir yarı yapılandırılmış mülakatlardan elde edilen bulgular katılımcıların önceki dilbilgisi öğrenme tecrübelerinin tümevarımsal dilbilgisi öğretimi tercihleri üzerinde önemli bir etkisi olduğunu göstermiştir. İngilizce öğretmen adaylarının dilbilgisi öğretiminde tümdengelimsel ve tümevarımsal dilbilgisi öğretimi ile alakalı görüşlerinin gelecekteki öğretim uygulamaları üzerindeki olası etkisi göz önünde bulundurulduğunda, bu çalışmadan elde edilen bulgular, İngilizce öğretmen adayı yetiştiricileri için ilgi çekici olabilir ve onları kendi yetiştirdikleri öğretmen adaylarının tümevarımsal ve tümdengelimsel dilbilgisi öğretimi hakkındaki fikirlerini araştırmaya sevk edebilir.