Bu
çalışmada öğretmen adaylarının, öğrendikleri alan bilgisini alma ve yayma
boyutundaki etkinlikler üzerine düşünceleri ve katılımları araştırılmış,
etkinliklerin bilgiyi yorumlamadaki işlevsellikleri sorgulanmıştır. Öğretmen
adaylarının derslerdeki performanslarını, bölümle ve arkadaşları ile olan
iletişimlerini ve alan ile ilgili edindikleri birikimi değerlendirmeleri
istenmiştir. Alan bilgisinin etkinliklerle aktarılıp aktarılmadığı,
çalışmalarda nasıl bir işbirliğine gidildiği, derslerdeki performans ve
ilgilerinin nasıl ilerlediği, kurum öğrenme kültürünün ve MEB’in programının
derslerinin işlenmesinde nasıl bir rol oynadığı belirlenmektedir. Çalışma genel
tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini, Yıldız Teknik
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği bölümü öğrencileri
oluşturmuştur. Örneklemini ise bu öğrenciler arasından amaçlı örneklem ile
“Bilimsel Araştırma Yöntemleri” ve “Yeni Türk Edebiyatı” dersini alan ikinci
sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bilimsel Araştırma Yöntemlerini, Yeni Türk
Edebiyatı dersine aktarmaları ve etkinlik geliştirerek mikro öğretim yapmaları
ve bir rapor haline getirmeleri istenmiştir. Veri toplama araçları olarak
gözlem, görüşme, zihin haritaları, rapor içerikleri ve literatür taraması
kullanılmıştır. Öncelikle öğrencilerin oluşturdukları zihinsel haritalarla alan
bilgisi ile ilgili bilişsel bir modelleme oluşturulmaya çalışılmış. Daha sonra
bu modellemeyi geliştirmek için örgütsel öğrenmeye ilişkin kavramsal bir
çerçeve geliştiren Schechter’in (2008) Örgütsel Öğrenme Mekanizmaları
ölçeğinden yararlanarak açık uçlu sorular sorulmuştur. Bilimsel Araştırma
Yöntemleri ile desteklenen Yeni Türk Edebiyatı dersi için etkinlik geliştirme
ve sınıf içi uygulama gözlenmiş; öğrencilere mikro öğretimlerinde devamlı geri
bildirimlerde bulunularak raporlaştırılması sağlanmıştır. Elde edilen veriler
betimlenerek kuruma özgü bir yapı içerisinde alan bilgisini nasıl
algıladıkları, geliştirdikleri eğitim alışkanlıkları, etkinliklerdeki
performansları gibi davranışsal tepkileri değerlendirilmiştir. Öğretmen
adaylarının örgütsel çerçevede birbirlerini desteklemesi, bilgiyi aktif olarak
arayıp kullanmaları, öğrenme mekanizmalarını ve kurum içi öğrenme kültürünü de
geliştirmiştir.
Journal Section | In This Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 7, 2017 |
Acceptance Date | November 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 3 |