Bu araştırmanın amacı ortaokul öğretmenlerinin yaşam
doyum algılarının belirlenerek bağımsız değişkenler açısından
değerlendirilmesidir. Bu nedenle araştırmada genel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, Gaziantep ili Şahinbey merkez ilçe belediye
sınırları içerisinde yer alan ortaokullarda görev yapan 3114 öğretmenden
oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen
526 öğretmenden oluşmaktadır. Öğretmenlerin yaşam doyum düzeylerini belirlemek
amacıyla Diener, Emmons, Larsen ve Griffin
(1985) tarafından geliştirilen “Yaşam Doyum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada
elde edilen veriler analiz edilirken, öncelikle betimsel istatistik
hesaplamaları yapılmıştır. Öğretmenlerin yaşam doyumuna ilişkin algılarının
cinsiyet değişkenine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için t-
testi, Hizmet Süresi, ders yükü, okul büyüklüğü ve öğrenim düzeyi
değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için ANOVA
testi yapılmıştır. Yaşam Doyum ölçeğinde yer alan ifadelere ilişkin öğretmen
algıları bağımsız değişkenlere göre değerlendirildiğinde cinsiyet, ders yükü ve okul büyüklüğü değişkenlerine göre
öğretmen algıları anlamlı farklılık göstermemiştir. Hizmet Süresi değişkenine
göre öğretmen algıları yaşam doyum ölçeğinde 21 yıl ve üzeri Hizmet Süresie sahip öğretmenler lehine anlamlı
farklılık göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2018 |
Acceptance Date | November 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 20 Issue: 3 |