Günümüzde yaşam boyu öğrenmenin hemen hemen hayatımızın her
anında gerçekleştiği göz önüne alındığında bireylerin yaşam alanları içerisine
hızla giren kitle iletişim araçlarından öğrenme süreçlerinin de etkilendiği
söylenebilir. Özellikle kitle iletişim araçları içinde televizyonun yaygın
kullanımı ve görselliğiyle izleyicileri kendine çekmesi bireylerin yaşamında
yer etmesine neden olurken algın öğrenmeyi de sağlamaktadır. Televizyonda
yaygınlaşan tarihi dizilerle öğrencilerin nasıl bir yaşam boyu öğrenme algısı
edindiği de önemli bir soru olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu konuyu araştırmak
için yapılan çalışmada nicel araştırma modellerinden tarama modeli kullanılmış
“Tarihi Dizilerle Yaşam Boyu Öğrenme Algısı Ölçeği” ve “Televizyon İzleme
Durumu Formu” ile veriler toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Bartın
İli’nde 2015-2016 eğitim-öğretim yılında tabakalı örneklem ile seçilen ortaokul
ve ortaöğretim kurumlarının son sınıflarında (8 ve 12. sınıf) öğrenim gören 1049
öğrenci oluşturmaktadır. Yapılan çalışma sonucunda, uygulanan ölçeğin dört alt
boyutu televizyon izlenme durumlarına göre değerlendirilmiş ve öğrencilerin
ölçek puanlarında günlük 2-3 saat televizyon izleyen, tarihi dizileri düzenli
izleyen ve tarihi diziler arasında Diriliş Ertuğrul dizisini izleyen
öğrencilerin ölçek puanlarının yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2019 |
Acceptance Date | February 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 1 |