Bu
araştırmanın amacı ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin dik temel yazı ile
kelime yazım hatalarının incelenmesidir. Araştırma, nitel araştırma
yöntemlerinden doküman analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Kolay
ulaşılabilir durum örneklemesi kapsamında Yozgat ili Merkez ilçedeki bir devlet
ilkokulunda birinci sınıfta öğrenim gören 84 öğrenci ile çalışılmıştır.
Araştırma, 2018 yılı mayıs ayında gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı
olarak, “İlkokul Türkçe 1 Ders Kitabı”nda yer alan “Bir Okul Gezisi” başlıklı
metin kullanılmıştır. Öğrencilere metindeki bir paragraf öğrencilerce çizgili
kâğıda dikte edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi
tekniği kullanılmıştır. Öğrencilerin yazmış oldukları paragraflar incelendikten
sonra, belirli kodlar, kategoriler ve temalar altında gruplandırılmıştır.
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin dik temel harflerle kelime yazım
yanlışlarının incelendiği bu araştırmada yapılan içerik analizi sonucunda altı
adet temaya ulaşılmıştır. Ulaşılan bu temalar şunlardır: Harfler arasında uygun
olmayan boşluk, harf eksikliği, harf fazlalığı, harf değiştirme, harflerin aynı
hizada yazılmayışı, hece ekleme. Ulaşılan sonuçlar kapsamında önerilerde
bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2019 |
Acceptance Date | February 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 1 |