Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı öğretim programına uygun olarak hazırlanmış çalışma yapraklarıyla geometri öğrenme alanında yer alan üçgenler konusunun 8’inci sınıflara öğretiminin incelenmesidir. Araştırmada, nicel veri toplama yöntemlerinden yarı deneysel desen tercih edilmiştir. Araştırma, Ankara İli Etimesgut ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunun 8’inci sınıf öğrencileriyle yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 58 öğrenciden (28 kontrol grubu ve 30 deney grubu) oluşmaktadır. Araştırmada öğrencilere üçgenler konusu öğretilirken deney grubuna yapılandırmacı öğretim programına uygun olarak hazırlanmış, çalışma yapraklarıyla öğretim yapılmış ve kontrol grubuna ise genel öğretim yöntemleri ile öğretim yapılmıştır. Öğrencilerin başarıları ise araştırmacı tarafından geliştirilen “Üçgenler Başarı Testi” ile analiz edilmiştir. Sonuçta, 8’inci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının deney grubu lehine farklılaştığı görülmüştür. Bu sonuca göre öğrencilerin üçgenler konusundaki başarılarının artmasında, yapılandırmacı öğretim yöntemine uygun olarak hazırlanmış çalışma yapraklarıyla öğretimin genel öğretimden daha etkili olduğu söylenebilir.
The aim of this study is to examine the teaching of the triangles topic in the geometry learning domain to 8th graders with worksheets prepared in accordance with the constructivist curriculum. A quasi-experimental design, one of the quantitative data collection methods, was implemented. The research was conducted with 8th grade students at a state secondary school in Etimesgut district of Ankara province. The study group of the research consisted of 58 students (28 control group and 30 experimental group). In the study, while teaching the subject of triangles to the students, the experimental group was taught with worksheets prepared in accordance with the constructivist teaching programme and the control group was taught with general teaching methods. The achievements of the students were analysed with the "Triangles Achievement Test" developed by the researcher. As a result, it was seen that the academic achievement of 8th grade students differed in favour of the experimental group. According to this result, it can be concluded that teaching with worksheets prepared in accordance with the constructivist teaching method is more effective than general teaching in increasing students' achievement in the subject of triangles.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Mathematics Education |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Early Pub Date | June 26, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Acceptance Date | May 4, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 26 Issue: 2 |