Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin saf suyun nötralliği ile ilgili anlayışlarını tespit etmek ve bu anlayışların ışığında konuya yönelik kavramsal anlayışı teşvik edebilecek bir kavram analizi yapmaktır. Araştırmanın örneklemini, Kimya Öğretmenliği Programında öğrenim gören 28 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada öğrencilerin anlayışlarını ortaya çıkarmak amacı ile her biri iki kısımdan oluşan iki adet
açık uçlu soru kullanılmıştır. Yazılı cevaplardan, öğrencilerin pH
hesaplamalarını yapabildikleri, ancak saf suyun nötralliği konusunda yeterli düzeyde bir kavramsal anlayışa sahip olmadıkları, hatta bazı yanılgılara sahip oldukları anlaşılmaktadır. Araştırmada tespit edilen öğrenci
anlayışları dikkate alınarak konunun kavramsal boyutunu ön plana çıkaran bazı açıklamalar yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 12, 2014 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 4 Issue: 2 |