Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen
adaylarının yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik özyeterlikleri ve bu
özyeterlikleri ile çeşitli değişkenler
arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden
betimleyici ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini
2013 yılında okul öncesi eğitimi lisans programına devam eden drama dersi almış
216 öğrenci oluşturmuştur. Veriler “Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaya Yönelik
Özyeterlik Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre
öğretmen adaylarının drama yöntemini kullanmaya yönelik özyeterlik düzeylerinin
cinsiyet açısından değişmediği ancak, sınıf düzeyi açısından değiştiği
bulunmuştur.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Submission Date | April 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 2 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International