The aim of this study was to examine the views of the teachers of science and art centers in which gifted students study on these of digital technology in education and to raise awareness in this respect within the scope of the study. The basis of the present study, which was supported in 2018 within the scope of TÜBİTAK Science and Society Innovative Education Practices, is composed of 'Digital Storytelling' instruction, which requires 'Storyboard, GoAnimate, PowToon, Kahoot, Scratch, Adobe Photoshop and Adobe Illustrator' instructions, and which has in recent years stood out as an authentic instructional method in integrating multimedia technologies into education. In the data analysis of the study, which covers 34 teachers from 24 different science and art centers, content analysis method was used from the qualitative research methods. In line with the study, it was seen that the participants mainly raised awareness about technology/digital technology, and generally about science and creative thinking skills.
Using technology in education Computer assisted instruction Multimedia technologies Digital technology Digital storytelling Gifted/talented students
Çalışmada özel yetenekli öğrencilerin eğitim görmekte oldukları bilim ve sanat merkezi öğretmenlerinin dijital teknolojinin eğitimde kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi ve çalışma kapsamında bu yönde farkındalık sağlamaları amaçlanmıştır. TÜBİTAK Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları kapsamında 2018 yılında desteklenen çalışmanın alt yapısını ‘Storyboard, GoAnimate, PowToon, Kahoot, Scratch, Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator’ eğitimleri gerektiren ve son yıllarda çoklu ortam teknolojilerinin eğitime entegrasyonu konusunda özgün bir öğretim yöntemi sunan ‘Dijital Öyküleme’ eğitimi oluşturmaktadır. Çalışma grubunu 24 farklı bilim ve sanat merkezinden toplam 34 öğretmenin oluşturduğu çalışmanın veri analizinde nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmış ve çalışma doğrultusunda katılımcıların temelde teknolojiye/dijital teknolojiye, genelde ise bilime ve bilimsel/yaratıcı düşünme becerilerine yönelik farkındalık sağladıkları görülmüştür.
Öğretimde teknoloji kullanımı Bilgisayar destekli öğretim Çoklu ortam teknolojileri Dijital teknoloji Dijital öyküleme Özel yetenekli öğrenciler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2019 |
Submission Date | January 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International