İnsan-müzik ilişkisi anne karnında başlamaktadır. Doğum sonrasında ise çevre yoluyla bu ilişki gelişmekte ve zenginleşmektedir. İnsan yaşamında öğrenmenin en yüksek olduğu ilk yıllar, gelecekteki öğrenmelere alt yapı oluşturmaktadır. Bu düşünceyle yola çıkan müzik eğitimcileri, erken yaşlardan itibaren başlayan çeşitli özel müzik eğitimi yaklaşımları geliştirmişlerdir. Amerikalı müzik eğitimcisi ve araştırmacı Edwin. E. Gordon’un geliştirdiği “Müziğe Eğitme Teorisi” de dünya çapında en bilinen ve kullanılan beş büyük müzik eğitimi yaklaşımı arasında gösterilmektedir. Doğum ile birlikte başlıyor olmasıyla diğer yaklaşımlardan ayrılan Müziğe Eğitme Teorisi, öğrenmenin en yüksek olduğu bebeklik döneminde ana dilin öğrenildiği yolla müziğin de öğrenilebileceği temeli üzerine kurulmuştur.
Bu araştırma, yöntemi bakımından niteldir. Araştırmanın türü ise temel nitel araştırma olarak belirlenmiştir. Araştırmanın amacı, Müziğe Eğitme Teorisi’nin 0-6 yaş grubunu kapsayan erken müzik öğrenimi yaklaşımına ilişkin uzman görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmacılar tarafından hazırlanan “yarı yapılandırılmış görüşme formu” İtalya ve İsviçre’deki Müziğe Eğitme Teorisi eğitmenlerine uygulanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Farklı uzmanların görüşleri doğrultusunda Müziğe Eğitme Teorisi 0-6 yaş grubu derslerinin çocukların müzikal gelişimlerine katkısı, derslerin müzikal katkıları haricinde çocuklar üzerindeki etkileri, grup ile ders yapmanın faydaları ve ders esnasında farklı yaş grupları ile karşılaşılan sorunlar ortaya konmuştur.
Müzik Eğitimi, Müziğe Eğitme Teorisi, Edwin E. Gordon, Müzik Eğitimi Yaklaşımları, Özel Öğretim Yöntemleri
Gazi Üniversitesi BAP
04/2020-01
The human-music relationship begins before birth. After birth, this relationship develops and gets richer through the environment. The earliest years of learning in human life constitute the basis for future learning. Based on this opinion, music educators have developed a variety of approaches about special music education that starts from an early age. Music Learning Theory, developed by an American music educator and researcher Edwin E. Gordon, is among the five best known and used music education approaches worldwide. Music Learning Theory differs from other music education approaches because of its starting with birth and is founded on the basis that music can be learned in the way that the mother tongue is acquired during infancy.
The type of research is basic qualitative research. The aim of this research is to present the views of the experts about Music Learning Theory’s approach about early music learning of the 0-6 age group. For this purpose, a ‘semi-structured interview form’, which was prepared by the researchers, was applied to the Music Learning Theory instructors in Italy and Switzerland. The data obtained were analyzed by content analysis. The opinions of different experts are that the Music Learning Theory 0-6 age group lessons contribute to the musical development of children, and that there are the effects of the lessons on the children along with the musical benefits, the benefits of doing group lessons and the problems encountered with different ages during the lesson.
Music Education, Music Learning Theory, Edwin E. Gordon, Music Education Approaches, Special Teaching Methods
04/2020-01
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 04/2020-01 |
Publication Date | December 29, 2020 |
Submission Date | October 9, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 2 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International