Research Article
BibTex RIS Cite

Y Kuşağı ve Muhasebe Eğitimi- Durum Tespiti ve Öneriler; Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma

Year 2016, Volume: 7 Issue: 2, 144 - 161, 25.12.2016

Abstract



Eğitim süreçlerinin etkinliğinde rol oynayan
en önemli unsurların başında öğrencilerin ilgi düzeyleri ve karakteristik
özellikleri gelmektedir. Toplumsal değişimler ve gelişmeler bireylerin tüm
özellikleri ile birlikte öğrenme alışkanlıklarını da köklü olarak
değiştirmektedir. Muhasebe bilimi de diğer bilim dalları gibi bu değişimden
eğitici-öğrenci ilişkisi anlamında etkilenmektedir. Bu çalışmada günümüzde daha
fazla konuşulmaya ve araştırılmaya başlanan Y kuşağı kavramından bahsedilmiş ve
Y kuşağı bireylerinin kişilik özellikleri araştırılarak muhasebe eğitiminin
verilmesinde izlenebilecek yöntemler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma
sonucunda Y kuşağı öğrencilerinde bireysellik kavramının ön plana çıktığı, ders
materyallerinin hazır talep edildiği, ders esnasında interaktif uygulamaların
istendiği ve e-uygulamalara sıcak bakıldığı belirlenmiştir. 



Anahtar Kelimeler: Y Kuşağı, Muhasebe Eğitimi




References

  • Adıgüzel, O., Batur, H., & Ekişili, N. (2014), “Kuşakların Değişen Yüzü ve Y Kuşağı İle Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19): 165-182.
  • Akdemir, A., Konakay, G., Demirkaya, H., Noyan, A., Demir, B., Ağ, C., Pehlivan, Ç., Özdemir, E., Akduman, G., Eregez, H., Öztürk, İ., Balcı, O. (2013), “Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi ve Liderlik Tarzı Beklentilerinin Araştırılması”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2): 11-42.
  • Arslan, A., Staub, S. (2015), “Kuşak Teorisi ve İçgirişimcilik Üzerine Bir Araştırma” Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(11): 1-24.
  • Çemberci, M., Kıvanç Sudak, M., Aşçı, S., Öz, S., ve Civelek, M. E. (2014), “Y Neslinin Örgüt Ortamındaki Davranış Farklılıklarının Analizi”, AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, 5(15): 57-74.
  • Çetin Aydın, G., & Başol, O. (2014), “X ve Y Kuşağı: Çalışmanın Anlamında Bir Değişme Var Mı?”, Electronic Journal of Vocational Colleges, 1-15.
  • Eisner, S. (2011), “Teaching Generation Y College Students: Three Initiatives” Journal of College Teaching and Learning, 1(9): 69-84.
  • Kalaycı Ş. (2008), “Güvenilirlik Analizi” Kayış, A., (ed.) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 3. Baskı, Asil Yayın Dağıtım, Eflatun Yayınevi, 402-419, Ankara.
  • Keleş, H. N. (2011), “Y Kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma” Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2): 129-139.
  • Keleş, S. (2014), “Aile Şirketlerinde Y Jenerasyonunun Öz Yeterlilik Algısı ve İşe Adanmışlık İlişkisi” Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 5(11): 95-109.
  • Özer, P. S., Eriş, E. D., ve Timurcanday Özmen, Ö. N. (2013), “Kuşakların Farklılaşan İş Değerlerine Yönelik Emik Bir Araştırma”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (38): 123-142.
  • Saraçel, N., Taşseven, Ö., Kaynak, E. (2016), “Türkiye’de Çalışan Y Kuşağında İş Tatmini Motivasyon İlişkisi”, Social Sciences Research Journal, 5(1): 50-79.
  • Schofield, C. P., Honore, S. (2009), “Generation Y and Learning”, The Ashridge Journal, Winter, 27-33.
  • Serçemeli, M. (2016), “Muhasebe Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Önerisi: Tersyüz Edilmiş Sınıflar”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ocak, 115-126.
  • Serçemeli, M., Kurnaz, E., & Özcan, M. (2015), “Y Kuşağı Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakışı: Atatürk Üniversitesi İİBF'de Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1): 261-276.
  • TDK, Türk Dil Kurumu Büyük Türkçe Sözlük, http://tdk.gov.tr/index.php? option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.56af53165bdb58.99847351, Erişim Tarih: 30.01.2016.
  • Ülker, H. (2013), “Y Kuşağı da Neyin Nesi ?” Atılım Üniversitesi Açık Erişim Sistemi: http://acikarsiv.atilim.edu.tr, Erişim Tarihi: 03.04.2016.
  • Yaşa, E., ve Bozyiğit, S. (2012), “Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu ve GSM Operatörleri Tercihi: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma”, Çağ University Journal of Social Sciences, 9(1): 29-45.
Year 2016, Volume: 7 Issue: 2, 144 - 161, 25.12.2016

Abstract

References

  • Adıgüzel, O., Batur, H., & Ekişili, N. (2014), “Kuşakların Değişen Yüzü ve Y Kuşağı İle Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19): 165-182.
  • Akdemir, A., Konakay, G., Demirkaya, H., Noyan, A., Demir, B., Ağ, C., Pehlivan, Ç., Özdemir, E., Akduman, G., Eregez, H., Öztürk, İ., Balcı, O. (2013), “Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi ve Liderlik Tarzı Beklentilerinin Araştırılması”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2): 11-42.
  • Arslan, A., Staub, S. (2015), “Kuşak Teorisi ve İçgirişimcilik Üzerine Bir Araştırma” Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(11): 1-24.
  • Çemberci, M., Kıvanç Sudak, M., Aşçı, S., Öz, S., ve Civelek, M. E. (2014), “Y Neslinin Örgüt Ortamındaki Davranış Farklılıklarının Analizi”, AJIT-e: Online Academic Journal of Information Technology, 5(15): 57-74.
  • Çetin Aydın, G., & Başol, O. (2014), “X ve Y Kuşağı: Çalışmanın Anlamında Bir Değişme Var Mı?”, Electronic Journal of Vocational Colleges, 1-15.
  • Eisner, S. (2011), “Teaching Generation Y College Students: Three Initiatives” Journal of College Teaching and Learning, 1(9): 69-84.
  • Kalaycı Ş. (2008), “Güvenilirlik Analizi” Kayış, A., (ed.) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, 3. Baskı, Asil Yayın Dağıtım, Eflatun Yayınevi, 402-419, Ankara.
  • Keleş, H. N. (2011), “Y Kuşağı Çalışanlarının Motivasyon Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma” Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2): 129-139.
  • Keleş, S. (2014), “Aile Şirketlerinde Y Jenerasyonunun Öz Yeterlilik Algısı ve İşe Adanmışlık İlişkisi” Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 5(11): 95-109.
  • Özer, P. S., Eriş, E. D., ve Timurcanday Özmen, Ö. N. (2013), “Kuşakların Farklılaşan İş Değerlerine Yönelik Emik Bir Araştırma”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (38): 123-142.
  • Saraçel, N., Taşseven, Ö., Kaynak, E. (2016), “Türkiye’de Çalışan Y Kuşağında İş Tatmini Motivasyon İlişkisi”, Social Sciences Research Journal, 5(1): 50-79.
  • Schofield, C. P., Honore, S. (2009), “Generation Y and Learning”, The Ashridge Journal, Winter, 27-33.
  • Serçemeli, M. (2016), “Muhasebe Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Önerisi: Tersyüz Edilmiş Sınıflar”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ocak, 115-126.
  • Serçemeli, M., Kurnaz, E., & Özcan, M. (2015), “Y Kuşağı Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakışı: Atatürk Üniversitesi İİBF'de Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1): 261-276.
  • TDK, Türk Dil Kurumu Büyük Türkçe Sözlük, http://tdk.gov.tr/index.php? option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.56af53165bdb58.99847351, Erişim Tarih: 30.01.2016.
  • Ülker, H. (2013), “Y Kuşağı da Neyin Nesi ?” Atılım Üniversitesi Açık Erişim Sistemi: http://acikarsiv.atilim.edu.tr, Erişim Tarihi: 03.04.2016.
  • Yaşa, E., ve Bozyiğit, S. (2012), “Y Kuşağı Tüketicilerinin Cep Telefonu ve GSM Operatörleri Tercihi: Mersin İlindeki Üniversite Öğrencilerinin Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Pilot Bir Araştırma”, Çağ University Journal of Social Sciences, 9(1): 29-45.
There are 17 citations in total.

Details

Journal Section Research
Authors

Osman Kürşat Onat

Osman Akın

Publication Date December 25, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Onat, O. K., & Akın, O. (2016). Y Kuşağı ve Muhasebe Eğitimi- Durum Tespiti ve Öneriler; Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 144-161.

Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir.  http://euljss.eul.edu.tr/euljss/