Eğitim faaliyetlerinin etkinliği için bireylerin özelliklerine ve becerilerine göre eğitim almaları çok önemlidir. Elbette bütün bireylerin özellikleri için farklı eğitim politikaları oluşturmak mümkün değildir. Ancak günümüz ilköğretim öğrencilerinin tamamını oluşturan ve adı daima teknoloji ile birlikte anılan Z kuşağı bireylerin beceri ve yetkinlikleri temel alınarak eğitim çalışmalarına yön verilebilir. Bu noktadan hareketle gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı Z kuşağına nasıl bir fen eğitimi verilmesi gerektiği hakkında öğrencilerin ve öğretmenlerin görüşlerini incelemektir. Nitel araştırmada, fenomenoloji deseninin şekillendirdiği çalışmada, maksimum çeşitlilik örnekleme ile belirlenen on öğrenci ve altı öğretmenin görüşleri incelenmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmış ve elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Z kuşağı öğrencilerinin görüşlerinden elde edilen bulgularda bireysel öğrenme, klasik öğrenme ve uygulamalı öğrenmeyi temel alan bir fen eğitimi istedikleri belirlenmiştir. Z kuşağı öğrencilerinin fen derslerinde en çok deneylerle uygulamanın esas alınmasını talep ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinden elde edilen bulgular; eğitim-öğretim uygulamaları, eğitim sisteminde revizyon, öğretmen rolü ve teknoloji desteği şeklinde ortaya çıkmıştır. Fen bilimleri öğretmenleri Z kuşağının teknoloji odaklı yaşamının fen eğitimi çalışmalarıyla bütünleştirilmesi gerektiğini ve bu durumun ancak öğretmenlere verilecek teknoloji eğitimi ile sağlanabileceğini ifade etmişlerdir. Bunun yanında öğretmenler, içinde görsel ögeler barındıran ders materyalleri ile yaparak yaşayarak öğrenme ortamları hazırlanması ve sınav baskısının azaltılması gibi Z kuşağının fen eğitimi için farklı birçok konuya dikkat çekmişlerdir. Sonuç olarak 21. yüzyılın insan yetkinliklerinin bir karşılığı olan Z kuşağı bireyler için yenilikçi fen eğitimi uygulamalarına ihtiyaç duyulduğu ortaya çıkmıştır.
For the effectiveness of educational activities, it is very important for individuals to receive training according to their characteristics and skills. Of course, it is not possible to create different educational policies for the characteristics of all individuals. However, educational activities can be directed based on the skills and competencies of Generation Z individuals, who make up the entirety of today's primary school students and whose name is always mentioned together with technology. The aim of this study, which was carried out from this point of view, is to examine the opinions of students and teachers about what kind of science education should be given to generation Z. In the qualitative research, in the study shaped by the phenomenology pattern, the opinions of ten students and six teachers determined by maximum diversity sampling were examined. The research data were collected by semi-structured interviews and the obtained data were analyzed by content analysis. In the findings obtained from the opinions of generation Z students, it was determined that they want a science education based on individual learning, classical learning and applied learning. It has been concluded that generation Z students demand that experiments and practice be based on the most in science lessons. The findings obtained from the opinions of science teachers have emerged in the form of educational practices, revision in the education system, the role of teachers and technology support. Science teachers stated that the technology-oriented life of generation Z should be integrated with science education studies and this situation can only be achieved with technology education to be given to teachers. In addition, teachers have drawn attention to many different issues for the science education of generation Z, such as preparing learning environments by living by doing with lesson materials that contain visual elements and reducing exam pressure. As a result, it has emerged that innovative science education practices are needed for Generation Z individuals, which are the equivalent of the human competencies of the 21. century.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 2 |