This study was carried out with the aim of applying context-based activities in the fourth grade Science course “Properties of Matter” unit and to determine the students' views on these activities. For this purpose, one of the qualitative research methods, case study design was used in the study. Participants of the study consist of sixteen students who attend the fourth grade of a primary school in Bursa. The study was conducted with the help of context-based activities developed over three weeks in 2019. Observations, activity evaluation forms and semi-structured interview forms were used as data collection tools. Students' opinions about the activities they did during the unit, the scientific method they used to solve the problems, and the experiments were evaluated. As a result of the study, the students stated that they had difficulty solving contextbased activities with the scientific method, and that the lesson was more enjoyable for them at this stage, and the use of this method made it easier for them to learn. These findings show that students exhibit a positive approach towards context-based activities. At this point, it may be suggested to study context-based activities with quantitative data with larger participants and to be repeated in different lessons with different samples
Bu araştırma, bağlam temelli etkinliklerin ilkokul dördüncü sınıf Fen Bilimleri dersi “Madde ve Özellikleri” ünitesinde uygulanması ve öğrencilerin bu etkinliklere yönelik görüşlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Bursa ilindeki bir ilkokulun dördüncü sınıfında öğrenimini sürdürmekte olan 16 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma, 2019 yılında üç hafta boyunca, geliştirilen bağlam temelli etkinlikler yardımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak gözlemler, etkinlik değerlendirme formları ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğrencilerin ünite süresince yapmış oldukları etkinliklere, problemleri çözmek için kullandıkları bilimsel yönteme ve deneylere yönelik görüşleri değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda öğrenciler bağlam temelli etkinlikleri bilimsel yöntemle çözerken zorlandıklarını, etkinliklerle yapılan dersin kendileri için daha eğlenceli geçtiğini ve bu yöntemin kullanılmasının öğrenmelerini kolaylaştırdığını belirtmişlerdir. Bu bulgular, öğrencilerin bağlam temelli etkinliklere yönelik olumlu bir yaklaşım sergilediklerini göstermektedir. Bağlam temelli etkinliklerin derslerde kullanımının öğrenciler üzerindeki etkisinin daha geniş katılımcılı nicel araştırmalarla çalışılması ve farklı örneklemlerle farklı derslerde tekrarlanması önerilmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2021 |
Submission Date | April 18, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 9 Issue: 2 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR