Bu tarama çalışmasında,
sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik okuryazarlığı beceri düzeyleri
belirlenerek, bu öğrencilerin matematik okuryazarlığına ilişkin hangi beceri
düzeyi ile ilgili sorularda güçlük çektikleri tespit edilmesi amaçlanmıştır.
Çalışma, üç farklı başarı düzeyinden toplam 726 sekizinci sınıf öğrencisi
üzerinde yürütülmüştür. Çalışmanın veri toplama aracı, PISA sınavlarında yer
alan 16 sorudan oluşturulmuş ve pilot çalışma ile son şekli verilmiş olan PISA Matematik
Testi’dir. Elde edilen verilere betimsel analizler ve varyans analizi
uygulanmıştır. Yapılan çalışmanın sonuçları, sekizinci sınıf öğrencilerinin
ilişkilendirici ve yansıtıcı beceriler gerektiren sorularda güçlük çektiklerini
ortaya koymuştur. Bu güçlüklerin temelinde üç matematiksel yeterliğin; modelleme,
matematiksel çıktıları yorumlayabilme ve matematiksel araçları kullanma
yeterliklerindeki eksikliklerin etkili olduğu görülmüştür. Okul
matematiğinde bağlamsal problemlere yer verilmesi, öğrencilerin sınıf içi tartışmalara katılabilmelerine
ve kendi önerilerini geliştirip savunabilmelerine fırsat verilmesi halinde bu
güçlüklerin aşılabileceği sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |