Ortaokul
matematik derslerinde işbirlikli öğrenmenin kullanılmasına ilişkin öğretmen
görüşlerinin belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışma nitel bir araştırmadır. Araştırmanın
çalışma grubu, Doğu Anadolu’da bir ilin merkez ortaokullarında görev yapan 20
matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma verileri açık uçlu sorulardan
oluşan bir anket aracılığıyla elde edilmiş ve içerik analizi ile
çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların çoğunlukla işbirlikli öğrenmeyi
derslerinde kullandıkları, işbirlikli öğrenmenin temel bir tanımını
yapabildikleri, ancak işbirlikli öğrenmenin sistemli yapısı hakkındaki
bilgilerinin eksik olduğu görülmüştür. İşbirlikli öğrenmenin kullanılmasının öğrencilere,
matematiğe karşı olumlu tutum geliştirme, başarının ve özgüvenin artması,
sorumluluk bilincinin gelişmesi gibi akademik, sosyal ve psikolojik açıdan
birçok fayda sağlayacağına inandıkları görülmüştür. Bu olumlu görüşlerin
yanında, zamanın yeterli olmaması, öğrenci seviyeleri arasında çok fazla farkın
bulunması, her konuya uygun olmaması, grup oluşturma sırasında sıkıntıların
oluşabilmesi gibi olumsuz görüşleri de mevcuttur. Katılımcıların, işbirlikli öğrenmeyi
matematiğin öğrenme alanlarına göre değerlendirmelerinde ise sahip oldukları
görüşlerin her bir öğrenme alanı için değişkenlik gösterdiği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |