In mathematics education, the relationship between mathematics and daily life has gained importance in recent years. It is very important to know how students reflect their daily life knowledge in a contextual problem solution and to elaborate on why they have difficulty in understanding a given problem. In this respect, the essence of this study is to investigate how they reflect daily life experiences to problem solving and to investigate how their knowledge about daily life is effective in contextual problem solving. In this context, the study involves the application of 36-hour contextual problems. Data were collected from video recording and student worksheets in the course, and transcript of the video recording was subjected to content analysis. The findings are presented comparatively with other studies on contextual problem solving. As a result of the study, it was concluded that elements related to difficulty in separating relevant-irrelevant information, handling the context the solution does not require, ignoring the context of daily life and familiarity with the contextual problem make the contextual problem solving difficult.
Matematik eğitiminde, matematik ile günlük hayat arasında ilişki kurma son yıllarda oldukça önem kazanmıştır. Öğrencilerin günlük hayat bilgisini bağlamsal bir problem çözümünde ne şekilde yansıttığını bilmek, verilen bir problemi anlama konusunda neden sıkıntı yaşadığının ayrıntılarına inmek oldukça önemlidir. Bu açıdan bu çalışmanın esası günlük hayat tecrübelerini problem çözümüne ne şekilde yansıttıklarını araştırmak, günlük hayatla ilgili bilgilerinin bağlamsal problem çözümünde ne şekilde etkili olduğunu araştırmaktır. Bu kapsamda çalışma 36 saatlik bağlamsal problemlerin uygulanmasını içerir. Ders içi yapılan uygulamada video kaydı ve öğrenci çalışma kâğıtlarından veriler toplanmış, video kaydının transkripti yapılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular bağlamsal problem çözümlerine ilişkin yapılan diğer çalışmalarla karşılaştırmalı olarak sunulmuştur. Çalışmanın sonucunda ilgili-ilgisiz bilgiyi ayırmada zorlanma, bağlamı çözümün gerektirmediği şekilde ele alma, günlük hayat bağlamını göz ardı etme ve bağlamsal probleme olan aşinalık ile ilgili unsurların bağlamsal problem çözümünü zorlaştırdığı sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |