Amaç: Bu sistematik inceleme, hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımının sonuçlarını değerlendiren çalışmaları sistematik olarak incelemek amacıyla planlanmıştır.
Yöntem: Bu çalışmanın evrenini Nisan-Temmuz 2013 tarihinde CINAHL Plus, Medline, Health Source: Nurse/Akademic Education veri tabanları ile Google Scholar ve digital tez kaynaklarından taranarak ulaşılan 545 makale oluşturmuştur. İncelemede “simulation”, “nursing education” ve “simulation in nursing” anahtar kelimeleriyle son on yılda yayınlanmış (Nisan 2003- Temmuz 2013), yayın dili Türkçe ya da İngilizce olan ve tam metni bulunan makaleler seçilmiştir. Bu makalelerden araştırma kriterlerini karşılayan toplam 15 çalışma incelemenin örneklemini oluşturmuştur.
Bulgular: Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımını ilişkin çalışmaların sistematik incelemesi, bilgi-beceri ve etkili iletişim-eleştirel düşünme-klinik karar vermeyi değerlendiren araştırmalar olarak iki grup altında gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya dahil edilen makalelerde deneysel, yarı deneysel ve tanımlayıcı-ilişki arayıcı araştırma tasarımlarının kullanıldığı saptanmıştır. Araştırmaların 7’sinde, hemşirelik bilgi ve becerilerinin kazandırılmasında simülasyon ile eğitimin etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca 10 araştırmada da simülasyon ile eğitimden sonra öğrencilerin etkili iletişim, eleştirel düşünme, öz etkililik ve öz güven düzeylerinde artma saptanmıştır.
Sonuç: Hemşirelik eğitiminde simülasyonun, öğrenciye bilgi ve beceri kazandırmasının yanı sıra etkili iletişim, eleştirel düşünme, öz etkililik ve öz güvenin de gelişmesine katkı sağlayan bir öğrenme yöntemi olduğu görülmektedir.
Aim: This systematic review is planned to investigate systematically the studies that evaluated the results of the use of simulation in nursing education.
Method: The population of this study is consisted of 545 articles from accessed by searching on “CINAHL Plus”, “Medline”,” Health Source: Nurse / Academic Edition” and “Google Scholar” databases and “Networked Digital Library of Theses and Dissestations” sources in dates between April a July 2013. In this review, the articles were selected as full text by searching with “simulation”, “nursing education” and “simulation in nursing” key words and they were published in English and Turkish languages in the last decade (April 2003-July 2013).Total 15 studies of these articles that meet the research’s criteria have occurred the sample of the review.
Results: Systematic review of the studies that evaluated simulation in nursing education were divided into two groups as studies that are evaluating the knowledge-skills and critical thinking-clinical decision making. In this review, experimental, quasiexperimental and descriptive-correlational research designs were used often for the studies. In the seven researches, simulation training have been identifi ed to be effective in gaining of nursing knowledge and skills. Also, in ten studies, were determined an increase the level of student’s critical thinking, self-effi cacy and self-confi dence, after training with simulation. Conclusion: The simulation in nursing education, is observed a learning method is contributing to the development critical thinking, self effi cacy and self confi dence besides gaining knowledge and skills to students.
Key Words: Nursing education, simulation, simulation in nursing
Journal Section | Systematic Review |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 22, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 23 Issue: 1 |