Kadını,
toplumsal konum itibarıyla “ikinci sınıf mevkii”ye oturtan mekanizmalara bakıldığında
siyasi rejim-lerden kültürlere, aile sistemlerinden din ve dini idrak
tarzlarına kadar pek çok unsurla karşılaşılmaktadır. Bunlardan din faktörü,
diğer unsurlarla ilişkisi bağlamında önemli bir yere sahiptir. Kutsal metinleri
anlamlandırmaya çalışan insanoğlu, bu süreçte, dine kültürel bir boyut da
katmaktadır. Bu noktada makalenin konusunu oluşturan bir problemle
karşılaşılmaktadır: Uydurma hadisler. Uydurma hadisler vasıtasıyla dinin
mücadele ettiği ataerkil gelenekler, kutsal mesajın ileticisi olan peygambere
mâl edilerek yüzyıllar öncesinden günümüze kadar taşınmayı başarabilmiştir.
Günümüzde pek çok erkek, “din böyle emrediyor” diye, söz konusu gelenekleri kadına
dayatmaya devam ederken, pek çok kadın da “mü’min kadın” olma adına, yine, aynı
geleneklerin gönüllü taşıyıcısı olmaya devam etmektedir. Dahası, söz konusu
uydurma hadisler İmam Hatip Liselerinde Hadis dersi kapsamında bazı meslek
öğretmenleri tarafından çocuklara öğretilmektedir. Bu durum, kadının
ikincilleş(tiril)mesi problemini daha da katmerleştirerek, içinden çıkılma-sını
o ölçüde zorlaştırmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 6 Issue: 3 |