Gaziantep
Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Tıp Fakültesi ve Turizm Meslek Yüksekokulu
öğrencilerinin lisans eğitimine başlamadan önce genel İngilizce becerilerine
sahip olmaları gerekmektedir. Özellikle Mü-hendislik Fakültesi öğrencilerine
verilen eğitimin İngilizce olması bu bölümlere kayıt yaptıran öğrencilerin
hazırlık eğitimi almalarını gerektirmektedir. 2007/2008 Öğretim yılında Mühendislik
Fakültesinde dört bö-lüm için ikinci öğretim programı başlatılmıştır. İkinci
öğretim bölümlerine kayıt yaptıran 234 öğrenci “YDYO” İngilizce hazırlık
sınıfında öğrenime başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, Gaziantep Üniversitesi
YDYO’da ilk defa uygulanan ikinci öğretim hazırlık sınıfı programında öğrenim
gören öğrencilerin hazırlık sınıfı ikinci öğretim programına karşı tutumlarını
ve bu program dahilinde karşılaştıkları sorunları ortaya çıkartmaktır. Bu amaçla 30 kişilik bir öğrenci gurubuyla
yapılan görüşmeler sonunda Hazırlık
sınıfı ikinci öğretim programı öğrenci sorunları anketi oluşturulmuştur.
Hazırlanan bu anket tüm ikinci öğretim öğren-cilerine uygulanarak elde edilen
veriler istatistiki olarak değerlendirilmiştir. Sonuçlar, hazırlık sınıfı
ikinci öğretim öğrencilerinin ikinci öğretim derslerine, dersi veren öğretim
elemanına ve üniversitenin sağladığı sosyal ve kültürel faaliyetlere karşı
tutumlarını ortaya koymuştur. Elde edilen bulgular ışığında, derslerin akşam
saatlerinde olmasından dolayı; öğrenciler dil becerileri edinimlerinin olumsuz
yönde etkilediğini dü-şünmektedir; konsantrasyon ve motivasyon sorunu
yaşamaktadırlar; ulaşım ve sosyal etkinliklere katılımla ilgili sorunlar
yaşamaktadırlar. Bunların yanı sıra; öğrenciler derslerin üç farklı öğretim
elemanı tarafından verilmesinin başarılarını olumsuz yönde etkilediğini
düşünmektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 7 Issue: 2 |