Bu çalışmada, pazarlama disiplini kapsamında tüketicilerin yemek yeme
deneyimleri ele alınmıştır. Bireyselleştirilmiş yemek yeme deneyiminin
bileşenlerini tanımlamak çalışmanın temel problem alanını oluşturmaktadır.
Bu amaçla kolayda örnekleme yöntemiyle ulaşılan 403 tüketiciye anket
uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda bireyselleştirilmiş yemek yeme
deneyimi bileşenleri; estetik boyut (tabak, yemek, mekan ve ambiyans
estetiği), duygusal tatmin boyutu, ruhsal boyut, entelektüel boyut, iç kaynak
boyutu, aktivite boyutu ve ekonomik boyut olarak ortaya konulmuştur.
Yemek Yeme Deneyimi Yemek Yeme Deneyimi Bileşenleri Bireyselleştirilmiş Yemek Yeme Deneyimi
With this work, the consumers' dining experiences within the scope of
marketing disciplineare discussed. Defining the components of customized
dining experience constitutes the main problem area of the study. For this
purpose, 403 consumer questionnaires were used which were reached by
sampling method. As a result of the analyzes made, the components of the
customized dining experience area esthetic dimension (plate, food, space and
ambiance esthetics), emotional satisfaction dimension, spiritual dimension,
intellectual dimension, internal resource dimension, activity dimension and
economic dimension.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2017 |
Submission Date | November 27, 2017 |
Acceptance Date | December 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.