Research Article
BibTex RIS Cite

C. Czerny Op. 299 17 Numaralı Etüdün Teknik Analizi

Year 2021, Volume: 41 Issue: 3, 2189 - 2215, 30.12.2021

Abstract

Bu araştırmada, piyano eğitimi sürecinde sıklıkla kullanılan etüt kitaplarından C. Czerny Op. 299 etüt kitabının 17 numaralı etüdünün teknik bir analizinin yapılması amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmada yer alan verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Elde edilen veriler frekans (f) ve yüzde (%) hesaplamaları yapılarak çözümlenmiş ve tablolar halinde sunulmuştur. C. Czerny Op. 299 17 numaralı etüdün sağ ele kazandırdığı teknik beceriler, sol ele kazandırdığı teknik beceriler ve her iki elin birlikte kullanımına kazandırdığı teknik beceriler üç ayrı başlıkta gösterilmiştir. Yapılan teknik analizin ışığında incelenen verilere bakıldığı zaman; etüdün sağ elde non-legato ve repete tekniği yanı sıra çift sesler, tutan sesler, zayıf parmakların art arda kullanılması, ezgi duyurma ve tempoya uygun çalabilme çalışmalarını; sol elde non-legato tekniği ve akor tekniği, bir oktavı aşan atlamalı ses ve akorların çalınması, tutan sesler ve ezgi duyurma çalışmalarını; her iki elde ise sağ eldeki ezgiye karşı sol eldeki atlamalı ses ve akorların uyumlu çalınması, aynı anda sağ elde non-legato çalınırken sol elin legato çalınması ile tempoya uygun şekilde her iki elin eş zamanlı çalınması çalışmalarını yaptırmak üzere yazılmış bir etüt olduğu sonucuna varılmıştır. Etüt çalıştırılmadan önce bu araştırmada hazırlanmış olan alıştırmaların çalıştırılması önerilmektedir.

References

  • Akın, Ö. (2006). Fiorillo’nun opus 3/31 numaralı etüdünün analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (2), 297-310.
  • Aslan, Ş. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Eğitim Yayınevi.
  • Bağçeci, S. E. (2003). Piyano eğitiminde müzikal analiz kavramı – kapsamı ve örnek klavye analizleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (1), 159-176.
  • Czerny, C. (1958). Schule der gelaufigkeit für klavier zu zwei handen opus 299. [Çevrim-içi: https://ks.imslp.net/files/imglnks/usimg/7/7e/IMSLP247052-PMLP03452-Czerny,_Carl- Schule_der_Gelaeufigkeit_Op_299_Peters_6963-66_filter.pdf]. Erişim tarihi: 01.12.2020.
  • Ertem, A. (2019). Okul öncesi piyano metotlarının erken çocukluk dönemi gelişim basamakları açısından incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gün, E. (2014). Piyano performansı öz yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi ve uygulanması. (Yayınlanmamış doktora tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Gün, E. ve Köse, H. S. (2012). Piyano eğitiminde müzikal terimler ve çalma tekniklerine ilişkin bilişsel düzey analizi. E-Journal of New World Sciences Academy NWSA-Fine Arts, 7(3), 246-257.
  • Gün, E. ve Yıldız, G. (2013). Piyano eğitiminde başarıyı etkileyen faktörler. E-Journal of New World Sciences Academy NWSA-Fine Arts, 8(1), 103-114.
  • Kalkanoğlu, B. (2020). Piyano eğitiminde sol el: Czerny Op. 718 sol el etütlerinin analizi. Turkish Studies-Education, 15(3), 1939-1950. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42789
  • Koç, Y. (2017). Sosyal bilimlerde örnekleme kuramı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(47), 480-495. http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.12368
  • Kurtuldu, M. K. (2009). Czerny op. 299 30 numaralı etüde yönelik teknik ve biçimsel analiz. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 28-38.
  • Küçük, A. (2002). Piyanistik organlar ve eforsuz kullanımları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (3), 69-76.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Öztürk, B. (2010). Carl czerny’nin opus 299/19 numaralı etüdünün piyano eğitimine yönelik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (2), 241-258
  • Pazdirek, F. (2021). The universal handbook of musical literature. [Çevrim-içi: https://archive.org/stream/universalhandboo05pazd#page/n4/mode/1up/search/op.+849]. Erişim tarihi: 24.02.2021.
  • Poyrazoğlu, E. (2007). Carl Czerny’nin yaşamı ve il primo maestro di pianoforte etütlerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Say, A. (2019). Müziğin kitabı. Islık Yayınları.
  • TDK, Türk Dil Kurumu (2005). Türkçe sözlük. Türk Dil Kurumu.
  • Tufan, E. (2004). Geleneksel makamlar kullanılarak yazılan etütlerin piyano eğitimi açısından önemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 65-77.
  • Xin, L. (2018). Analysis of the practical value of czerny piano etudes. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 205, 782-783.
Year 2021, Volume: 41 Issue: 3, 2189 - 2215, 30.12.2021

Abstract

References

  • Akın, Ö. (2006). Fiorillo’nun opus 3/31 numaralı etüdünün analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (2), 297-310.
  • Aslan, Ş. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Eğitim Yayınevi.
  • Bağçeci, S. E. (2003). Piyano eğitiminde müzikal analiz kavramı – kapsamı ve örnek klavye analizleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (1), 159-176.
  • Czerny, C. (1958). Schule der gelaufigkeit für klavier zu zwei handen opus 299. [Çevrim-içi: https://ks.imslp.net/files/imglnks/usimg/7/7e/IMSLP247052-PMLP03452-Czerny,_Carl- Schule_der_Gelaeufigkeit_Op_299_Peters_6963-66_filter.pdf]. Erişim tarihi: 01.12.2020.
  • Ertem, A. (2019). Okul öncesi piyano metotlarının erken çocukluk dönemi gelişim basamakları açısından incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gün, E. (2014). Piyano performansı öz yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi ve uygulanması. (Yayınlanmamış doktora tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Gün, E. ve Köse, H. S. (2012). Piyano eğitiminde müzikal terimler ve çalma tekniklerine ilişkin bilişsel düzey analizi. E-Journal of New World Sciences Academy NWSA-Fine Arts, 7(3), 246-257.
  • Gün, E. ve Yıldız, G. (2013). Piyano eğitiminde başarıyı etkileyen faktörler. E-Journal of New World Sciences Academy NWSA-Fine Arts, 8(1), 103-114.
  • Kalkanoğlu, B. (2020). Piyano eğitiminde sol el: Czerny Op. 718 sol el etütlerinin analizi. Turkish Studies-Education, 15(3), 1939-1950. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42789
  • Koç, Y. (2017). Sosyal bilimlerde örnekleme kuramı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(47), 480-495. http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.12368
  • Kurtuldu, M. K. (2009). Czerny op. 299 30 numaralı etüde yönelik teknik ve biçimsel analiz. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 28-38.
  • Küçük, A. (2002). Piyanistik organlar ve eforsuz kullanımları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (3), 69-76.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Öztürk, B. (2010). Carl czerny’nin opus 299/19 numaralı etüdünün piyano eğitimine yönelik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27 (2), 241-258
  • Pazdirek, F. (2021). The universal handbook of musical literature. [Çevrim-içi: https://archive.org/stream/universalhandboo05pazd#page/n4/mode/1up/search/op.+849]. Erişim tarihi: 24.02.2021.
  • Poyrazoğlu, E. (2007). Carl Czerny’nin yaşamı ve il primo maestro di pianoforte etütlerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Say, A. (2019). Müziğin kitabı. Islık Yayınları.
  • TDK, Türk Dil Kurumu (2005). Türkçe sözlük. Türk Dil Kurumu.
  • Tufan, E. (2004). Geleneksel makamlar kullanılarak yazılan etütlerin piyano eğitimi açısından önemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 65-77.
  • Xin, L. (2018). Analysis of the practical value of czerny piano etudes. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 205, 782-783.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Atakan Ertem 0000-0002-1483-3148

Özlem Akın Şişman 0000-0001-9275-8633

Publication Date December 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 41 Issue: 3

Cite

APA Ertem, A., & Akın Şişman, Ö. (2021). C. Czerny Op. 299 17 Numaralı Etüdün Teknik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(3), 2189-2215.
AMA Ertem A, Akın Şişman Ö. C. Czerny Op. 299 17 Numaralı Etüdün Teknik Analizi. GEFAD. December 2021;41(3):2189-2215.
Chicago Ertem, Atakan, and Özlem Akın Şişman. “C. Czerny Op. 299 17 Numaralı Etüdün Teknik Analizi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41, no. 3 (December 2021): 2189-2215.
EndNote Ertem A, Akın Şişman Ö (December 1, 2021) C. Czerny Op. 299 17 Numaralı Etüdün Teknik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 3 2189–2215.
IEEE A. Ertem and Ö. Akın Şişman, “C. Czerny Op. 299 17 Numaralı Etüdün Teknik Analizi”, GEFAD, vol. 41, no. 3, pp. 2189–2215, 2021.
ISNAD Ertem, Atakan - Akın Şişman, Özlem. “C. Czerny Op. 299 17 Numaralı Etüdün Teknik Analizi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 41/3 (December 2021), 2189-2215.
JAMA Ertem A, Akın Şişman Ö. C. Czerny Op. 299 17 Numaralı Etüdün Teknik Analizi. GEFAD. 2021;41:2189–2215.
MLA Ertem, Atakan and Özlem Akın Şişman. “C. Czerny Op. 299 17 Numaralı Etüdün Teknik Analizi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 41, no. 3, 2021, pp. 2189-15.
Vancouver Ertem A, Akın Şişman Ö. C. Czerny Op. 299 17 Numaralı Etüdün Teknik Analizi. GEFAD. 2021;41(3):2189-215.