Fırsatlar, girişimciliği tetikleyen en büyük etkendir ve yaratabilmek, imkânlardan yararlanabilmek; pazar hassasiyetini göz önünde bulundurarak,
pazarın arzu, beklenti ve ihtiyaçlarını karşılayacak bilgi, beceri, yetenek ve
kaynak yeterliliğine sahip olmak ve yatırım gerçekleştirmekten geçmektedir (Bratu vd., 2009: 244). Öngörü ve sezgilere dayalı yaklaşımın fırsat
girişimciliğinde, fırsat kollamanın yanı sıra kar elde edilebileceği öngörülen alanlara yatırım yapma söz konusudur. Özellikle girişimcilerin zaman
algısı (geçmişteki, şimdiki veya gelecekteki zamana odaklılık) ve bireysel
farklılıkları üzerine yapılan araştırmalar incelenerek hazırlanan bu çalışmada amaç, fırsat girişimciliği ile polikronisite ilişkisine yönelik önermeler
geliştirmektir. Bu kapsamda fırsat girişimciliğinde etkili olan; (1) girişimci
uyanıklığı, (2) bilgi asimetrisi ve bilgi birikimi, (3) keşif araştırmaları, (4)
sosyal ağlar, (5) kişilik özellikleri, (6) fırsatlar matrisi ile polikronisite (zaman yönetimi (çalışmamızda zaman kullanımındaki verimlilik ve zamana
bağlılık özelliklerini içeren kavram tek bir boyutta incelenmiştir) ve insanlar
arası ilişkilere verilen değer bağlamında) arasındaki ilişkiler üzerine önermeler geliştirilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Submission Date | November 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 2 |