Z kuşağının dijital teknolojiye
yönelik tutumlarının nasıl değiştiğini belirlemek amacıyla farklı liselerde
öğrenim gören öğrenciler üzerinde bu araştırma gerçekleştirilmiştir. Cinsiyet,
ailenin gelir durumu, anne ve baba eğitim durumu değişkenleri aracılığıyla öğrencilerin
dijital teknolojilere olan tutumlarını etkileyen faktörler, kullandıkları dijital
araçlar ve hangi amaç doğrultusunda kullandıkları belirlenmiştir. Dijital
teknolojiye yönelik öğrencilerin olumlu tutum sergiledikleri, ailelerin gelir
düzeyleri ve eğitim seviyelerine bağlı olarak dijital teknolojiye yönelik
tutumlarının değiştiği ve cinsiyetlerine göre herhangi değişim olmadığı
belirlenmiştir. Öğrenciler, çoğunlukla akıllı cep telefonu, tablet, dizüstü
bilgisayar kullandıklarını ifade etmişlerdir. Bu araçlarla öğrencilerin, müzik
dinlemek ve indirmek, tv izlemek, internetten video izlemek ve indirmek, sosyal
ağlarda gezinmek, internette gezinmek gibi etkinlikleri gerçekleştirdikleri
ortaya çıkmıştır. Öğrenciler, dijital teknolojilerin hayatı kolaylaştırabildiği
gibi amacına yönelik kullanılmadığında hayatı olumsuz yönde etkileyebileceği,
bireyleri tembelliğe, hayal güçlerini köreltmeye ve bağımlılığa yol açacağı
yönünde görüş belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2019 |
Submission Date | November 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 1 |