Bu çalışmanın amacı; ilköğretim öğrencilerinde çocuk oyunları ve eğitsel oyunların bazı fiziksel ve fizyolojik parametreler üzerine etkilerinin karşılaştırılmasının incelenmesidir. Denekler, Fevzipaşa İlköğretim Okulu öğrencilerinden rastgele 39 gönüllü sedanter öğrenciden oluşturulmuştur. Deney grubundaki öğrencilerin 11’i kız, 9'u erkek, kontrol grubundaki öğrencilerin 11'i kız, 8'i erkeklerden oluşmaktadır. Deney grubu ortalama boy uzunluğu 130,75±4,84 cm, kontrol grubu ortalama boy uzunluğu 127,84±4,54 cm’dir. Toplanan verilerin analizinde SPSS 25.0 programı kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarındaki katılımcıların ölçüm sonuçlarının grup içi karşılaştırılmasında Paired Samples T Test kullanılırken, ön test-son test ölçüm sonuçlarının gruplar arası karşılaştırılmasında Independent Samples T Test kullanılmıştır. Öğrencilerin vücut ağırlıkları gurup içi karşılaştırmalarında anlamlı düzeyde artarken (p<0,05), guruplar arası karşılaştırmada ise istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık olmadığı (p>0,05) tespit edilmiştir. Deney grubu guruplar arası karşılaştırmada anlamlı farklılıklara ulaşılamazken (p>0,05), kontrol gurubunun VYY istatistiki olarak anlamlı (p<0,05) artış olduğu tespit edilmiştir. Deney gurubun dikey sıçrama (güç) değerlerinde anlamlı farklılıklar (p<0,05) tespit edilirken kontrol gurubu guruplar arası karşılaştırmada istatistiki olarak anlamlı farklılıklar (p>0,05) tespit edilememiştir. Deney ve kontrol guruplarının otur – eriş esneklik ölçümlerinde anlamlı düzeyde değişim olmadığı (p>0,05) görülmektedir. Sonuç olarak, çalışma süresince oynatılan eğitsel oyunların ilköğretim 2. Sınıf 7-8 yaş grubu çocukların fiziksel gelişim parametrelerinde pozitif yönde etkili olabileceği ve beden eğitimi ders saatlerinde eğitsel oyunların süresinin arttırılmasının öğrencilerin fiziksel ve fizyolojik parametreleri açısından önemli olduğu sonucuna varılmıştır.
yok
yok
The aim of this study; is to compare the effects of children's games and educational games on some physical and physiological parameters in primary school 2nd grade students. The subjects were randomly selected from 39 volunteer sedentary students without any health problems from Fevzipaşa Primary School students. The athletes in the experimental group consisted of 11 girls, 9 boys, 11 girls and 8 boys in the control group. The mean height of the experimental group was 130.75±4.84 cm, and the mean height of the control group was 127.84±4.54 cm. SPSS 25.0 program was used in the analysis of the collected data. While the Paired Samples T Test was used to compare the measurement results of the participants in the experimental and control groups, the Independent Samples T Test was used to compare the pre-test and post-test measurement results between the groups. While the body weights of the students increased significantly in the group comparisons (p<0.05), there was no statistically significant difference in the comparison between the groups (p>0.05). While no significant differences could be reached in the comparison between the experimental group and groups (p>0.05), it was determined that there was a statistically significant (p<0.05) increase in BMI in the control group. While significant differences (p<0.05) were detected in the vertical jump (power) values of the experimental group, statistically significant differences (p>0.05) were not detected in the comparison between the control group groups. It is seen that there is no significant change in the sit – reach flexibility measurements of the experimental and control groups (p>0.05). As a result, it has been concluded that the educational games played during the study may have a positive effect on the physical development parameters of primary school 2nd grade 7-8 year old children, and that increasing the duration of educational games during physical education class hours is important for the physical and physiological parameters of the students.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 11 Issue: 2 |