Research Article
BibTex RIS Cite

An Empirical Research on the Preferences of Food and Beverage Enterprises in Marinas

Year 2022, Volume: 6 Issue: 2, 488 - 516, 29.09.2022
https://doi.org/10.32572/guntad.1011488

Abstract

It can be described as a study that should be studied in detail today, as it is one of the important criteria in the socio-economic development of the country and the region of the food and beverage enterprises operating in the marinas that are the subject of the study. For this reason, Yalıkavak Marina, which is one of the marina businesses that have important awards in our country and in the world and that includes important brands, gourmet restaurants, bars, cafes and clubs, has been chosen as the study area. Within the scope of the research, factors affecting consumer preferences were tried to be determined in food and beverage establishments operating in marinas. The data used in the study were obtained through the survey method and tested by statistical analysis. As a general result of the study, in the light of the data obtained, the factors affecting consumer preferences in food and beverage establishments operating in marinas differ according to demographic characteristics. In addition, it has been concluded that the nutritiousness of food and beverage is the most important factor in food and beverage evaluation for preferring food and beverage business. Furthermore, it has been determined that the taste of food and beverages and the variety of the drinks served to appeal to different tastes are among the other factors important in terms of evaluating the food and beverages for individuals to prefer these businesses.

References

  • Akaltan, C. (2016). Marinalarda Çevre Yönetimi Uygulamaları: Türkiye Marinaları Üzerine Bir Çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Anabilim Dalı Deniz Turizmi Programı, İzmir.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. Ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Spss Uygulamalı (8. Basım). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arlı, E. (2012). Yat Limanı İşletmeciliğinde Algılanan Hizmet Kalitesi Faktörlerinin Tekrar Tercih Etme Niyeti, Tavsiye Etme Niyeti Ve Genel Memnuniyet Düzeyi Üzerindeki Etkisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(1), 19–32.
  • Arlı, M. Ve Nazik, M. H. (2001). Bilimsel Araştırmaya Giriş. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Aydın, G. (2011). Türkiye’de Marinacılık: Kapasite Ve Yer Seçimi Üzerine Modelleme, Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Anabilim Dalı Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Programı, İstanbul.
  • Balcı, S. S. (2011). Marinalarda Teknik Ve Operasyonel Yönetim: Bilişim Sistemlerinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Anabilim Dalı, İzmir.
  • Beyazkaya, T. Ve Cömert, M. (2015). Öğrencilerin Yiyecek İçecek İşletmesini Tercih Sebeplerinin Belirlenmesi. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 3(1), 72-79.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Anket Geliştirme, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Canoğlu, M. ve Ballı, E. (2018). Tüketicilerin Kebap Restoranı Tercihlerini Etkileyen Faktörler: Adana Örneği. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 10 (1), 3043
  • Coşar, B. Ve Nas S. (2014). Deniz Turizminde Yat Limanı Tercihini Etkileyen Faktörlerin Tespiti: Çeşme Bölgesi Yat Limanları Üzerine Bir Çalışma. 2. Ulusal Deniz Turizmi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 63-80.
  • Doğanay, H. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Durukan, Ç. (2004). Ege Bölgesindeki Yat Bağlama Tesislerinin Müşteri Yönlü Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Ertürk, M. (2018). Müşterilerin Yiyecek İçecek İşletmeleri Tercihlerinde Etkili Olan Kriterler. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 85-107.
  • Ertopcu, İ. (2019). Restoran İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımı: Instagram Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 49-64.
  • Ertopcu, İ., Avcıkurt, A., Çetinkaya, T. (2019). Aşçılık Programı Öğrencilerinin Hijyen Bilgi Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma (A Research On The Hygiene Knowledge Levels Of Culinary Program Students). Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 2187, 2203.
  • George, D. ve Mallery, M. (2010). Spss For Windows Step By Step: A Simple Guide And Reference 17.0 Update (10th Ed.). Boston: Pearson.
  • Görken, Ö. (2005). Marinalarda Uygulanan Çevresel Yönetim Önlemleri. Ulusal Su Günleri Bildiriler Kitabı, 212-217.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., ve Tatham, R. L. (2014). Multivariate Data Analysis (Seventh Edition). Pearson Education Limited.
  • IBM Corp. Released 2013. Ibm Spss Statistics For Windows (Version 22.0). Armonk, Ny: IBM Corp.
  • Imi (2000). Financial Operational Benchmark Study For Marina Operators. Nokomis, 16.
  • İmeak Dto (2018). Deniz Sektörü Raporu 2017. Uab.Gov.Tr/Uploads/Pages/Kutuphane/F5b853493827d98.Pdf Erişim Tarihi: 14.07.2019.
  • İskender, B. (2010). Türkiye Yat Limanları Kapasite Analizi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • İslamoğlu, A. H. ve Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Karaosmanoğlu, C. ve Kazançoğlu, İ. (2016). Yatçıların Marina Tercihinde Algılanan Hizmet Kalitesinin Marina Bağlılığı Üzerindeki Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, Ii. Ulusal Liman Kongresi Özel Sayı, 8, 25-47.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi (23. Basım). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Longman (1987). Dictionary Of Contemporary English (2. Ed.). Essex, England.
  • Lorcu, F. (2015). Örneklerle Veri Analizi Spss Uygulamalı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Oğan, Y. ve Durlu Özkaya, F. (2018). Üniversite Çalışanlarının Yiyecek Ve İçecek İşletmesi Tercihleri Üzerine Bir Araştırma, Uluslararası Artvin Sempozyumu,
  • Oral, E., Z. (2019). İzmir’de Yat Limanı Yatırımları, [Çevrim-İçi: http://Www.Izmirde.Biz/Fileupload/Ds31586/File/Izmir__Yat_Limanlari.Pdf] Erişim Tarihi: 10.07.2019.
  • Orams, M. (1999). Marine Tourism: Development. Impacts And Management, Routledge, London.
  • Öncü, M. A., Çatı K. Ve Özbay, G. (2007). Hızlı Yiyecek İşletmelerinin Tercihinde Etkili Olan Faktörler, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 317-336.
  • Özdamar, K. (2001). Spss ile Biyoistatistik, Güncelleştirilmiş (4. Baskı). İstanbul: Kaan Kitabevi.
  • Özdemir, B. (2010). Dışarda Yemek Yeme Olgusu: Kurumsal Bir Model Önerisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21(2), 218-232.
  • Özer Sarı, F. (2011). Marina İşletmelerinde Hizmet Yönetimi: Yatçıların Hizmet Kalitesi Algılamaları ile Marinadan Tatminleri, Tekrar Tercih Ve Tavsiye Etme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin Analitik İncelemesi, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Turizm İşletmeciliği Programı, İzmir.
  • Ronald. E. S. (1996). Marinas And Their Revenue Centers, Icomia Online Library, [Çevrim-Içi: http://Www.Icomia.Org/Library/Library_Seacrh.Asp] Erişim Tarihi: 03.09.2019.
  • Sarıoğlan, M. Bostan Sarıoğlan, A. (2012). Ege Denizi’ndeki Su Altı Fauna Çeşitliliğinin Ayvalık Yöresi Mutfak Kültürüne Etkisi ve Gastronomi Turizmi. Sualtı Değerleri ve Turizm Sempozyumu (07-10. 06.2012).
  • Sevinç F. ve Güzel, T. (2016). Yat Limanı İşletmelerinde Rekabet Stratejileri; Türkiye’deki Uygulamalar. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi (Journal Of Travel And Hospitality Management), 13(1), 60-76. Sezer, İ. (2012). Turistik Fonksiyonları Ve Yat Turizmine Etkileri Açısından Didim Yat Limanı (D-Marin Didim). Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 103-124.
  • Tayfun, A. Ve Tokmak, C. (2007), Tüketicilerin Türk Usulü Fast Food İşletmelerini Etme Sebepleri Üzerine Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(22),169-183.
  • Töz, A. C., Arabelen, G., Atik, O. ve Akaltan, C. (2016). Marina Hizmetlerinin Müşteri Memnuniyeti Açısından Değerlendirilmesi: Bir Marina Uygulaması, III.. Ulusal Deniz Turizmi Sempozyumu,
  • Turan, İ., Şimşek, Ü. ve Aslan, H. (2015). Eğitim Araştırmalarında Likert Ölçeği Ve Likert-Tipi Soruların Kullanımın Analizi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (30), 186-203.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2013). Bilimsel Araştırma Süreci Ve Spss ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yalıkavak Marina (2019). Yalıkavak Marina 2018-2019 Dünya’nın En İyi Yat Marinası Ödülünü Aldı, [Çevrim-İçi: https://Yalikavakmarina.Com.Tr/Tr/News/Yalikavakmarina-2018-2019-Dunyanin-En-Iyi-Super-Yat-Marinasi-Odulunu-Teslim-Aldi/] Erişim Tarihi: 30.08.2019.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2011). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2014). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri (4. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yurtseven, R., Erkul, H. ve Kekeç Morkoç, D. (2013). Örneklerle Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem Ve Teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • WTO (2001). Tourism 2020 Vision - Global Forecast And Profiles Of Market Segments (2001), Madrid, World Tourism Organization.
  • Yanmaz, M. (2002). The Transformation Of Distribution Channels Through Information Technology, Ph.D. Dissertation, Dokuz Eylül University Graduate School.

Marinalardaki Yiyecek-İçecek İşletmelerinin Tüketici Tercihlerine Yönelik Görgül Bir Araştırma

Year 2022, Volume: 6 Issue: 2, 488 - 516, 29.09.2022
https://doi.org/10.32572/guntad.1011488

Abstract

Çalışmanın araştırma konusu olan marinalarda faaliyet gösteren yiyecek-içecek işletmelerinin ülke ve bölgenin sosyo-ekonomik açıdan kalkındırılmasında önemli kriterlerden birisi olması sebebiyle günümüzde üzerinde detaylı bir şekilde çalışılması gereken bir alan olarak nitelendirilebilir. Bu sebeple ülkemizde ve Dünya’da önemli ödüllere sahip ve önemli marka, gurme restoran, bar, kafe ve kulüpleri bünyesinde bulunduran marina işletmelerinden birisi olan Yalıkavak Marina çalışma alanı olarak seçilmiştir. Araştırma kapsamında, marinalarda faaliyet gösteren yiyecek-içecek işletmelerinde tüketici tercihlerini etkiyen faktörler tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada kullanılan veriler anket yöntemi ile elde edilmiş olup, istatistiksel analizlerle test edilmiştir. Çalışmada, elde edilen veriler ışığında marinalarda faaliyet gösteren yiyecek-içecek işletmelerinde tüketici tercihlerini etkileyen faktörlerin demografik özelliklere bağlı olarak farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca yiyecek-içecek işletmelerini tercih etmelerinde yiyecek ve içecek değerlendirmesi açısından yiyecek-içeceklerin besleyici olmasının en önemli faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte yiyecek-içeceklerin lezzetli olmasının ve servis edilen içeceklerin farklı damak tatlarına hitap edecek şekilde çeşitlilik göstermesinin bireylerin bu işletmeleri tercih etmelerinde yiyecek-içeceklerin değerlendirilmesi açısından önem arz eden diğer faktörlerden olduğu belirlenmiştir.

References

  • Akaltan, C. (2016). Marinalarda Çevre Yönetimi Uygulamaları: Türkiye Marinaları Üzerine Bir Çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Anabilim Dalı Deniz Turizmi Programı, İzmir.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. Ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Spss Uygulamalı (8. Basım). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arlı, E. (2012). Yat Limanı İşletmeciliğinde Algılanan Hizmet Kalitesi Faktörlerinin Tekrar Tercih Etme Niyeti, Tavsiye Etme Niyeti Ve Genel Memnuniyet Düzeyi Üzerindeki Etkisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(1), 19–32.
  • Arlı, M. Ve Nazik, M. H. (2001). Bilimsel Araştırmaya Giriş. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Aydın, G. (2011). Türkiye’de Marinacılık: Kapasite Ve Yer Seçimi Üzerine Modelleme, Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Anabilim Dalı Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Programı, İstanbul.
  • Balcı, S. S. (2011). Marinalarda Teknik Ve Operasyonel Yönetim: Bilişim Sistemlerinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Anabilim Dalı, İzmir.
  • Beyazkaya, T. Ve Cömert, M. (2015). Öğrencilerin Yiyecek İçecek İşletmesini Tercih Sebeplerinin Belirlenmesi. Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 3(1), 72-79.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Anket Geliştirme, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151.
  • Canoğlu, M. ve Ballı, E. (2018). Tüketicilerin Kebap Restoranı Tercihlerini Etkileyen Faktörler: Adana Örneği. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 10 (1), 3043
  • Coşar, B. Ve Nas S. (2014). Deniz Turizminde Yat Limanı Tercihini Etkileyen Faktörlerin Tespiti: Çeşme Bölgesi Yat Limanları Üzerine Bir Çalışma. 2. Ulusal Deniz Turizmi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 63-80.
  • Doğanay, H. (2001). Türkiye Turizm Coğrafyası. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Durukan, Ç. (2004). Ege Bölgesindeki Yat Bağlama Tesislerinin Müşteri Yönlü Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Ertürk, M. (2018). Müşterilerin Yiyecek İçecek İşletmeleri Tercihlerinde Etkili Olan Kriterler. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 85-107.
  • Ertopcu, İ. (2019). Restoran İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımı: Instagram Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 49-64.
  • Ertopcu, İ., Avcıkurt, A., Çetinkaya, T. (2019). Aşçılık Programı Öğrencilerinin Hijyen Bilgi Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma (A Research On The Hygiene Knowledge Levels Of Culinary Program Students). Journal Of Tourism And Gastronomy Studies, 2187, 2203.
  • George, D. ve Mallery, M. (2010). Spss For Windows Step By Step: A Simple Guide And Reference 17.0 Update (10th Ed.). Boston: Pearson.
  • Görken, Ö. (2005). Marinalarda Uygulanan Çevresel Yönetim Önlemleri. Ulusal Su Günleri Bildiriler Kitabı, 212-217.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., ve Tatham, R. L. (2014). Multivariate Data Analysis (Seventh Edition). Pearson Education Limited.
  • IBM Corp. Released 2013. Ibm Spss Statistics For Windows (Version 22.0). Armonk, Ny: IBM Corp.
  • Imi (2000). Financial Operational Benchmark Study For Marina Operators. Nokomis, 16.
  • İmeak Dto (2018). Deniz Sektörü Raporu 2017. Uab.Gov.Tr/Uploads/Pages/Kutuphane/F5b853493827d98.Pdf Erişim Tarihi: 14.07.2019.
  • İskender, B. (2010). Türkiye Yat Limanları Kapasite Analizi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • İslamoğlu, A. H. ve Alnıaçık, Ü. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Karaosmanoğlu, C. ve Kazançoğlu, İ. (2016). Yatçıların Marina Tercihinde Algılanan Hizmet Kalitesinin Marina Bağlılığı Üzerindeki Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, Ii. Ulusal Liman Kongresi Özel Sayı, 8, 25-47.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi (23. Basım). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Longman (1987). Dictionary Of Contemporary English (2. Ed.). Essex, England.
  • Lorcu, F. (2015). Örneklerle Veri Analizi Spss Uygulamalı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Oğan, Y. ve Durlu Özkaya, F. (2018). Üniversite Çalışanlarının Yiyecek Ve İçecek İşletmesi Tercihleri Üzerine Bir Araştırma, Uluslararası Artvin Sempozyumu,
  • Oral, E., Z. (2019). İzmir’de Yat Limanı Yatırımları, [Çevrim-İçi: http://Www.Izmirde.Biz/Fileupload/Ds31586/File/Izmir__Yat_Limanlari.Pdf] Erişim Tarihi: 10.07.2019.
  • Orams, M. (1999). Marine Tourism: Development. Impacts And Management, Routledge, London.
  • Öncü, M. A., Çatı K. Ve Özbay, G. (2007). Hızlı Yiyecek İşletmelerinin Tercihinde Etkili Olan Faktörler, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 317-336.
  • Özdamar, K. (2001). Spss ile Biyoistatistik, Güncelleştirilmiş (4. Baskı). İstanbul: Kaan Kitabevi.
  • Özdemir, B. (2010). Dışarda Yemek Yeme Olgusu: Kurumsal Bir Model Önerisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 21(2), 218-232.
  • Özer Sarı, F. (2011). Marina İşletmelerinde Hizmet Yönetimi: Yatçıların Hizmet Kalitesi Algılamaları ile Marinadan Tatminleri, Tekrar Tercih Ve Tavsiye Etme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin Analitik İncelemesi, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Turizm İşletmeciliği Programı, İzmir.
  • Ronald. E. S. (1996). Marinas And Their Revenue Centers, Icomia Online Library, [Çevrim-Içi: http://Www.Icomia.Org/Library/Library_Seacrh.Asp] Erişim Tarihi: 03.09.2019.
  • Sarıoğlan, M. Bostan Sarıoğlan, A. (2012). Ege Denizi’ndeki Su Altı Fauna Çeşitliliğinin Ayvalık Yöresi Mutfak Kültürüne Etkisi ve Gastronomi Turizmi. Sualtı Değerleri ve Turizm Sempozyumu (07-10. 06.2012).
  • Sevinç F. ve Güzel, T. (2016). Yat Limanı İşletmelerinde Rekabet Stratejileri; Türkiye’deki Uygulamalar. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi (Journal Of Travel And Hospitality Management), 13(1), 60-76. Sezer, İ. (2012). Turistik Fonksiyonları Ve Yat Turizmine Etkileri Açısından Didim Yat Limanı (D-Marin Didim). Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 103-124.
  • Tayfun, A. Ve Tokmak, C. (2007), Tüketicilerin Türk Usulü Fast Food İşletmelerini Etme Sebepleri Üzerine Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(22),169-183.
  • Töz, A. C., Arabelen, G., Atik, O. ve Akaltan, C. (2016). Marina Hizmetlerinin Müşteri Memnuniyeti Açısından Değerlendirilmesi: Bir Marina Uygulaması, III.. Ulusal Deniz Turizmi Sempozyumu,
  • Turan, İ., Şimşek, Ü. ve Aslan, H. (2015). Eğitim Araştırmalarında Likert Ölçeği Ve Likert-Tipi Soruların Kullanımın Analizi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (30), 186-203.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2013). Bilimsel Araştırma Süreci Ve Spss ile Veri Analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yalıkavak Marina (2019). Yalıkavak Marina 2018-2019 Dünya’nın En İyi Yat Marinası Ödülünü Aldı, [Çevrim-İçi: https://Yalikavakmarina.Com.Tr/Tr/News/Yalikavakmarina-2018-2019-Dunyanin-En-Iyi-Super-Yat-Marinasi-Odulunu-Teslim-Aldi/] Erişim Tarihi: 30.08.2019.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2011). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2014). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri (4. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yurtseven, R., Erkul, H. ve Kekeç Morkoç, D. (2013). Örneklerle Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem Ve Teknikleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • WTO (2001). Tourism 2020 Vision - Global Forecast And Profiles Of Market Segments (2001), Madrid, World Tourism Organization.
  • Yanmaz, M. (2002). The Transformation Of Distribution Channels Through Information Technology, Ph.D. Dissertation, Dokuz Eylül University Graduate School.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Sarıoğlan 0000-0003-4343-1225

Hilal Baştürk 0000-0002-9901-0713

Publication Date September 29, 2022
Acceptance Date June 7, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Sarıoğlan, M., & Baştürk, H. (2022). Marinalardaki Yiyecek-İçecek İşletmelerinin Tüketici Tercihlerine Yönelik Görgül Bir Araştırma. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(2), 488-516. https://doi.org/10.32572/guntad.1011488

Dear Researchers

The manuscripts submitted to our journal are first evaluated by the editor according to the order of submission and the topic, and the peer review is decided in line with the editor's opinion.
The studies whose evaluation process is completed are also accepted for publication according to the completion dates, types and scopes of the evaluation. For this reason, we would like to remind you again that the manuscripts submitted to GTAD should not be planned to be accepted for publication in any issue. For detailed information, please refer to the publication policy.