Sustainability is of increasing importance in the fashion industry as in other fields. Fashion brands have to adopt sustainability principles to adapt to changing consumer trends. At this point, the power of social media, especially Instagram’s hashtag marketing, enables brands to effectively communicate sustainability messages. The purpose of this study is to analyze the data on the use of #sustainablefashion hashtag on Instagram and to create hashtag clusters by identifying other hashtags used with #sustainablefashion on Instagram. In the research, data were accessed by web scraping and social network analysis method was used. With web scraping, it was determined that 9660 posts were shared by 825 different accounts between March 23, 2022 and May 19, 2023 with the hashtag #sustainablefashion on Instagram. As a result, the tags used with the #sustainablefashion tag on Instagram were grouped into 4 clusters as “second-hand, handmade, sustainability and organic”. In addition, it was concluded that an average of 22 posts are shared daily with the #sürdürülebilirmoda tag, most posts are published on Mondays and Fridays, Turkish and English tags are frequently used together, and 30 tags are used together in posts with the #sürdürülebilirmoda tag.
Sürdürülebilirlik, diğer alanlarla olduğu gibi moda endüstrisinde de giderek artan bir öneme sahiptir. Moda markaları, değişen tüketici eğilimlerine uyum sağlamak için sürdürülebilirlik ilkelerini benimsemek zorundadırlar. Bu noktada, sosyal medyanın gücü, özellikle Instagram’ın hashtag pazarlamasıyla birleşerek markaların sürdürülebilirlik mesajlarını etkili bir şekilde iletmelerini sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Instagram’da #sürdürülebilirmoda etiketinin kullanımına yönelik verilerin analiz edilmesi ve Instagram’da #sürdürülebilirmoda etiketiyle birlikte kullanılan diğer hashtagleri tespit ederek, hashtag kümeleri oluşturmaktır. Araştırmada web kazıma yapılarak verilere erişilmiş ve sosyal ağ analizi yöntemi kullanılmıştır. Web kazıma ile Instagram’da #sürdürülebilirmoda etiketiyle 23 Mart 2022 tarihi ile 19 Mayıs 2023 tarihleri arasında 825 farklı hesap tarafından 9660 gönderi paylaşıldığı tespit edilmiştir. Bunun sonucunda Instagram’da #sürdürülebilirmoda etiketiyle birlikte kullanılan etiketler “ikinci el, el yapımı, sürdürülebilirlik ve organik” olmak üzere 4 kümede dört kümede toplanmıştır. Ayrıca #sürdürülebilirmoda etiketiyle birlikte günlük ortalama 22 gönderi paylaşıldığı, en çok pazartesi ve cuma günleri gönderi yayınlandığı, Türkçe ve İngilizce etiketlerin sıklıkla birlikte kullanıldığı ve #sürdürülebilirmoda etiketiyle gönderilerde 30 adet etiketin birlikte kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Advertising (Other) |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Early Pub Date | March 25, 2024 |
Publication Date | March 30, 2024 |
Submission Date | January 14, 2024 |
Acceptance Date | February 15, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.