Emojiler dijital iletişim ve hız çağının birer ürünüdür. Duyguları kısa sürede aktarmaya aracı olan emojiler, yeni bir dil olarak doğmuş ve günümüzde evrenselliğini kabul ettirmişlerdir. Bu durum markalar tarafından fark edilmiş, markalar kendi emojilerini oluşturma çabasına girmiş ve bu yeni dil reklam faaliyetlerinde de sıkça karşımıza çıkmaya başlamıştır.
Bu çalışmada, dijital çağın eğlenceli dili olan emojiler incelenerek dijital reklamcılıktaki kullanımları ele alınmıştır. Nitel araştırma modeliyle yapılan çalışmada mevcut araştırmalardan yararlanılmış ve örnek olay yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, emojilerin çeşitlendiği ve gün geçtikçe kullanımlarında artış yaşandığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca emojilerin birer kimlik ve kişilik yansıtmaları bakımından, markaların sıkça başvurduğu bir reklam stratejisine dönüştükleri görülmüştür.
Emojis are a product of digital communication and digital speed era. Emojis, which help to express feelings, are born as a new language and have become internationally accepted today. Their importance has been recognized by commercial firms and they started developing their own emojis and as a result they have become a commonly-encountered language-advertisement activity.
This study analizes emojis which are the fun side of digital era and discusses their use in digital advertisement activities. The search designed which employes qualitative methodology draws on the existing researches and makes use of case study. The study has revealed that there is a diversity of emojis and their use increaes day by day. Another finding of the study is that as emojis are a reflection of identity and personality, they have transformed into an advertisement strategy that firms adopt very often.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2018 |
Submission Date | September 8, 2018 |
Acceptance Date | September 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.