Öz: Naip köyü, Tekirdağ ili merkez ilçesi
olan Süleymanpaşa’ya bağlı bir merkez köy olma özelliği taşımaktadır. Bu
bağlamda araştırmanın evreni Naip Köyü, araştırmanın kapsamı ise Naip
Köyü’ndeki toplumsal ilişkilerin yapısallığının ölçümüdür. Nüfusu 487 olan
köyde 93 kişi ile yüz yüze mülakat yöntemi ve anket formları ile toplanan
veriler Excell programında sınıflandırılmış ve tablolar oluşturularak anlamlı sonuçlar
ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Araştırma bulguları kısaca şöyle özetlenebilir.
Ağırlıklı olarak orta ve üst yaş grubunun yaşadığı köyde çocuk sayısı
sınırlıdır. Mesleki dağılım bakımından daha çok çiftçilik ve köy koşullarına
göre belli oranda esnaflık önde gelmektedir. Aile ilişkileri bağlamında flörte
olumlu bakılmaktadır. Boşanma oranları köy ortamına göre büyük artış
göstermektedir. Ailede karar alma sürçlerine katılmada öncelikli olarak baba ve
sonra da anne etkin görünmektedir. Gelir düzeyi köy şartları çerçevesinde alt
ve orta seviyededir. Alış veriş biçimi büyük bir çoğunlukla nakde dayanmaktadır
Köylüler geleceğe ilişkin kaygılar taşımakla birlikte çoğunlukla durumlarından
memnun gözükmektedirler. Gündelik hayatlarının büyük bir bölümünü işe ayıran
köylüler için TV, önemli ölçüde boş vakitlerini değerlendirdikleri bir araç
olarak işlev görmektedir. Köylülerin çoğunluğu ilkokul mezunu olup, tamamına
yakını okuryazardırlar. Avrupa birliğine girişimiz ile ilgili olarak pek ümitli
değildirler. Dini yaşayış bakımından bazı eksikleri olsa da dini duyarlılığa
sahiptirler. Bütün bunların yanında köylülerin büyük bir çoğunluğu köylerinde
yaşamaktan memnundurlar. Bunda köyün, yöresel ürünlerin sergilendiği bir pazar
yeri hüviyeti taşımasının getirdiği prestij ve avantajların da önemli bir rolü
olduğu söylenebilir.Köy kentleşme süreci içinde bazı etkileşimler yasamakla
beraber geleneksel yapı özelliklerini büyük ölçüde devam ettirmekte ve sonuçta
kente yeterince eklemlenememektedir.
Journal Section | Tüm Sayı |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 9 |