Laktoz, vitamin ve mineraller açısından zengin olan süt, dengeli beslenme için gerekli protein ve yağları içerir. Besin açısından zengin bu sıvının tercih edilmesini sağlamak için tüketici beklentilerinin ekonomik, besleyici ve diğer birçok yönden belirlenmesi önemlidir. Bu çalışma, tüketicilerin süt tüketim eğilimlerine ilişkin beklentilerini hangi faktörlerin etkilediğini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Vaka çalışması, Türkiye'de Gaziantep'te yaşayan 383 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler güvenilirlik analizi ve ki-kare testi ile analiz edilmiştir. Anket sonuçları, katılımcıların %88,7'sinin süt içtiğini ve %42,3'ünün günde bir bardak içtiğini gösterdi. Tüketicilerin %37,5'i pastörize sütü, %35,4'ü UHT sütü ve %27,1'i açık sütü tercih etti. Tüketicilerin %69,1'inin süt satın alma kararı verirken markaya önem verdiği, %89,4'ünün ise ürünün son kullanma tarihini okuduğu anlaşıldı. Ayrıca tüketicilerin %71'i süt ürünlerinde yağ miktarını temel kalite faktörü olarak görmektedir. Katılımcıların süt tüketim tercihlerinde besin öğeleri, yağ düzeyi, fiyat ve markanın kilit noktalar olduğu anlaşılmıştır.
Milk which is rich in lactose, vitamins and minerals contains essential protein and fat for a balanced diet. To promote preference of this nutrient-rich-liquid is important to determine consumer expectations in many ways such as economical, nutritional and others. This study aims to assess the factors affecting the consumer expectations on milk consumption trends. The case study was carried out with 383 participants living in Gaziantep, Türkiye.Collected data were analyzed with reliability analysis and chi-square test. The survey results showed that 88.7% of the participants consumed drinking milk and 42.3% drank one glass per day. 37.5% of the consumers preferred pasteurized milk, 35.4% UHT milk, and 27.1% open milk.It was understood that 69.1% of consumers give importance to the brand when making a milk purchase decision, while 89.4% read the expiration date of the product. In addition, 71% of consumers consider the amount of fat to be the main quality factor in milk products. It was understood that nutrient facts, fat level, price and brand are the key pointsin the milk consumption preferences of the participant.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Food Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 28, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | September 28, 2023 |
Acceptance Date | December 8, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 3 |