BibTex RIS Cite

Matematik dersi 1.-5. sınıf öğretim programının NCTM prensip ve standartlarına göre incelenmesi

Year 2006, Volume: 31 Issue: 31, 198 - 211, 01.06.2006

Abstract

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2004-2005 öğretim yılında uygulanmak üzere hazırlanan yeni öğretim programları, eğitimdünyasındaki çağdaş gelişimleri yakalamak için önemli bir adım sayılabilir. Bu çalışmada İlköğretim 1.-5. sınıf Matematik DersiÖğretim Programı (İMDÖP), NCTM tarafından 2000 yılında hazırlanan, okul matematiği için dikkate alınması gereken prensip vestandartları açıklayan Principles and Standards for School Mathematics (PSSM) adlı dokümanı ölçüt alınarak incelenmiştir. Budokümanda yer alan prensipler ve standartlar, İMDÖP’le karşılaştırılmıştır. Değerlendirme sonucunda İMDÖP’ün, çağdaş matematikeğitimi konusunda, öğrencinin anlayarak öğrenmesine olanak veren, onu ezbercilikten kurtaran, düşünmeyi öğrenmesini hedefleyenbir yaklaşımla hazırlandığı sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte, aralarında büyük ölçüde bir benzerlik olmasına rağmen, İMDÖP’teyer alan bazı prensip ve standartların PSSM’nin gerisinde kaldığı söylenebilir

Year 2006, Volume: 31 Issue: 31, 198 - 211, 01.06.2006

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Aysun Umay This is me

Oylum Akkuş Çıkla This is me

Asuman Duatepe

Publication Date June 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 31 Issue: 31

Cite

APA Umay, A., Çıkla, O. A., & Duatepe, A. (2006). Matematik dersi 1.-5. sınıf öğretim programının NCTM prensip ve standartlarına göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(31), 198-211.