Bu çalışma, çok uluslu işletmelerin tutundurma faaliyetleri ve kitle iletişim
araçlarının küresel tüketici kültürü üzerindeki etkisini açıklamayı
hedeflemektedir. Küreselleşme, tüketici pazarlarının özelliklerini ve
tüketicilerin satın alma davranışını değiştirmektedir. Küresel tüketici
kültürü, tek bir ülkenin değil, uluslararası olarak tanımlanan daha büyük
grupların kültürel kimliği olarak tanımlanmaktadır. Öğrenciler üzerinde yapılan
ampirik araştırmada, küresel tüketici kültürünün, çok uluslu işletmelerin
tutundurma faaliyetleri ve kitle iletişim araçlarının etkisiyle şekillenmekte
olduğu saptanmıştır. Bulgular ışığında, pazarlama yöneticileri ve
araştırmacılara öneriler sunulmaktadır.
This
study aims to explain the effect of promotion activities of multinational firms
and mass media on global consumer culture. Globalization has changed the
consumer buying behaviors and characteristics of consumer markets. Global
consumer culture is defined as cultural entity not associated with a single
country, but rather a larger group recognized as international. According to
the findings of this empirical study conducted on university students is found
that global consumer culture is shaped by the promotion activities of
multinational firms and global mass media. In the light of findings,
suggestions are presented for marketing managers and researchers.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 1, 2008 |
Submission Date | May 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 26 Issue: 2 |
Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.
Privacy Statement
Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.