The study was conducted to determine whether the social environment or social media is more effective in terms of the support needs of pregnant women in the prenatal period.
The study was conducted using a phenomenological design one of the qualitative research designs between April-June 2022. The criterion sampling type was determined for the sample and the subjects who met the determined criteria were included in the study. 13 pregnant women were interviewed within the scope of the study, but 3 pregnant women were excluded from the study as they could not provide sufficient data. The study was continued with 10 pregnant women in line with the phenomenological design. The study data were collected through in-depth interviews using a semi-structured interview form. In the analysis of the data, the thematic analysis technique was employed, and by moving from the meaning that emerged from the readings of the researchers to the themes, the phenomena were made more comprehensible.
The data obtained were gathered under the themes of situations in which social support is needed, social support sources, getting information from the social environment and social media in meeting the need for social support, pregnant women's status of being affected by information sources, the use of the social environment and social media in combination, and changes in thought, attitude, and behavior according to the source of information.
Pregnant women need social support in their pregnancy period. They use both the social environment and social media for these needs. However, they move forward by comparing both sources with each other. As a result, it was determined that pregnant women use both types of sources and progress by making comparisons between them.
Çalışma, gebe kadınların doğum öncesi dönemdeki destek gereksinimleri açısından sosyal çevrenin mi yoksa sosyal medyanın mı daha etkili olduğunu belirlemek amacıyla yürütülmüştür.
Nitel araştırma desenlerinden biri olan Fenomenolojik araştırma tasarımı kullanılarak Nisan-Haziran 2022 tarihleri arasında yapılmıştır. Örneklem için ölçüt örnekleme tipi belirlenmiş ve belirlenen ölçütlere uygun olan denekler çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmada 13 gebe ile görüşülmüş 3 gebe görüşmelerde yeterli veri sunamadığı için çalışmanın kapsamı dışında bırakılmıştır. Fenomolojik araştırma desenine uygun olarak 10 gebe ile çalışmaya devam edilmiştir. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile derinlemesine görüşme yapılarak kaydedilmiştir. Verilerin analizinde tematik analiz tekniği kullanılmış, araştırmacıların okumaları sonrasında ortaya çıkan kavramalardan temalara gidilerek, olgular daha anlaşılır hale getirilmiştir.
Elde edilen veriler sosyal desteğe ihtiyaç duyulan durumlar, sosyal destek kaynakları, sosyal destek ihtiyacını karşılamada sosyal çevre ve sosyal medyadan bilgi edinme, gebelerin bilgi edinme kaynaklarından etkilenme durumları, sosyal çevre ve sosyal medyanın birlikte kullanımı, bilgi kaynağına göre düşünce, tutum ve davranış değişikliği temaları altında toplanmıştır
Gebeler, gebelik dönemlerinde sosyal destek gereksinimlerine ihtiyaç duymaktadır. Bu gereksinimler için hem sosyal çevreyi hem de sosyal medyayı kullanmaktadır. Sonuç olarak gebelerin her iki kaynak türünü de kullandığı ve birbirleri arasında karşılaştırma yaparak ilerlediği belirlenmiştir.
Araştırma için etik onay Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Klinik Araştırma Etik Kurulu'ndan alındı (Onay karar numarası: 2022/03-10). Araştırmaya katılan kadınlardan yazılı ve sözlü onay alındı . Raporlama sırasında her katılımcıya mahremiyetlerini korumak için bir kod verileceği bildirildi.
Kurum desteği bulunmamaktadır
Yazarlar, çalışmaya katılan kadınlara teşekkürlerini sunarlar.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları, Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 17 Sayı: 1 |