Çevreye duyarlı
organizasyonların sayısının ve çevresel farkındalığın hızla arttığı modern iş
dünyasında, gelecek nesillerin ihtiyaçları ile beklentilerinin karşılanabilir
olması adına çevre dostu olan yeşil işletme, yeşil pazarlama, yeşil davranış
gibi kavramlar işletmecilik alanında gündeme gelmeye başlamıştır. Örgütsel
davranış ve yönetim alanlarında ise, yeşil organizasyon uygulamalarına yönelik
davranışlar “yeşil davranış” olarak adlandırılmaktadır. Yeşil davranış kavramı
beraberinde yeşil işgören davranışını getirmektedir. Literatürdeki çalışmalar
doğrultusunda, yeşil işgören davranışının hem gönüllülük esasına dayalı hem de
işin gerekliliği olarak zorunlu olarak sergilenebileceği bilinmektedir.
Organizasyonlar için uzun
vadede sürdürülebilirlik sağlamak için yeşil organizasyon olmak kaçınılmaz hale
gelecektir. Yeşil organizasyona bağlı olarak da yeşil işgören davranışının organizasyonlarda
zorunlu hale gelmesi beklenecektir. Bu çalışmada, ulusal yazında çok fazla
değinilmemiş olan yeşil iş gören davranışı olgusunun içeriği ve boyutları
incelenecektir. Böylelikle kavramın hem ulusal yazında karşılığına yönelik
literatüre katkı yapılabilecek hem de kavrama ilişkin bir farkındalık
oluşturulabilecektir.
Subjects | Business Administration |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |