Çalışma
yaşamında, çalışanlar ve yönetici davranışları karşılıklı olarak bireylerin
anlık mutluluklarına yansıyabilmektedir. Dolayısıyla iş yaşamında yöneticilerin
kaba davranışları, çalışanların kendilerini nasıl hissettiklerine önemli ölçüde
etki edebilmektedir. Bu çerçevede, işyeri kabalığının çalışanların öznel iyi
oluş haline etkisini belirlemek amacıyla bir araştırma yapılmıştır. Veriler, literatüre dayalı geliştirilen bir
anket ile derlenmiştir. Anket, 2017 yılı Ocak-Mart ayları arasında kolayda
örnekleme yöntemi kullanılarak, Mersin ilindeki kamu ve özel sektör
kurumlarında çalışan 477 kişiye yüz yüze ve e-posta yoluyla uygulanmıştır.
Verilerin analizinde; tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra faktör ve regresyon
analizlerinden faydalanılmıştır. Yönetici kabalığındaki bir birimlik artışın
çalışanın genel öznel iyi oluş halini 0,215 birim azaltırken, iş
arkadaşlarından kaynaklı kabalığın 0,150 birim azalttığı tespit edilmiştir.
İşyeri kabalığının çalışanların öznel iyi oluşlarını %9 oranında
açıklayabildiği bulunmuştur. Makale, yöneticilerin işletme başarısında çalışan
mutluluğunun yadsınamaz bir gerçek olduğunu dikkate almaları ve bu nedenle de
ilişkilerde kabalığın yerinin nezakete bırakılmasına ilişkin önerilerle son
bulmaktadır.
In working life, employees’ and managers’
behaviors may be mutually reflected to the instant happiness of the individual.
Therefore, the incivil behaviors of managers in business life may have a
significant effect on how employees feel themselves. In this scope, a research
was conducted to determine the effect of workplace incivility on the subjective
well-being of employees. The data were collected through a questionnaire which
was developed based on the literature. The questionnaire was applied to 477
people working for the public and private sector institutions in Mersin
province between January-March 2017, by face to face and e-mail via convenience
sampling method. The data were analyzed by
descriptive statistics as well as factor and regression analysis. It was found
that one unit increase in the managers’ incivility reduced the general
subjective well-being of the employees by 0.215 units, while the workers
derived rudeness decreased by 0.150 units. It was determined that workplace
incivility explained 9% of employees' subjective well-being. The article ends
with the recommendation that managers should take into account of employees’
happiness is an undeniable fact in organizational performance and therefore,
with the suggestions that incivility at relations should leave its place to
politeness.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 20, 2018 |
Submission Date | December 19, 2017 |
Acceptance Date | March 9, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 1 |
İş ve İnsan Dergisi (e-ISSN 2148-967X) Creative Commons Alıntı-LisansDevam 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.